◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
686 צפיות

איך מודדים תחרות למילת מפתח מסויימת ?

על ידי <סגן> 4.3k צפיות
נערך על ידי
אני יודע שחשוב מאוד לדעת מה התחרות על מילת מפתח מסויימת על מנת לפתח אסטרטגיית קידום נכונה.. אבל אני לא יודע באמת איך אפשר למדוד אותה בצורה מדוייקת.

עד עכשיו מדדתי לפי - מס' תוצאות חיפוש, מס' דומיינים מקשרים לעשירייה הראשונה, פייג' ראנק שיש לעשירייה הראשונה

למרות זאת, זה לא הכי מדוייק.. ואני בטוח שיש דרך יותר מדוייקת למדוד את זה, רק שעדיין לא נתקלתי באחת.. אשמח לעזרה בנושא.
על ידי <רב סרן> 10.5k צפיות
אני מסכימה עם זקן השבט, קשה למדוד את אופי התחרות בביטוי מסוים, בצורה מדויקת. יחד עם זאת, בוודאי שיש צורך בהערכה כלשהי ולפחות "ציון" יחסי, שיאפשר השוואה בין מספר ביטויי חיפוש אותם אתה שוקל לקדם.

לבדיקת קישורים, אני מאוד אוהבת להשתמש ב - www.majesticseo.com, שגם מאפשר לראות דברים על ספקטרום של זמן.

כלי נוסף ושימושי: www.linkdiagnosis.com, מומלץ להתקין את ההרחבה לפיירפוקס ולייצא לטבלת אקסל, בה תוכל למיין לפי הערך "כח" (שיקלול של פרמטרים כמו PR, מס' קישורים יוצאים וכו'). תוכל גם לראות כמה מהלינקים מפנים אל העמוד הספציפי שמקודם בביטוי הרצוי (מראה גם הפניות 301 שבוצעו מדומיינים אחרים אל הדומיין הנבדק).

את מספר העמודים שמתאפיינים ברמה גבוהה של רלוונטיות לביטוי (ולא סתם מכילים אזכור שלו אי שם בטקסט) תוכל לבדוק באמצעות שאילתת החיפוש:
"intitle:"keyword

על אף היעדר הדיוק של הכלים של גוגל, בביטויי חיפוש בעלי אופי מסחרי ופעילות ענפה של מפרסמים, ניתן להתייחס לתחרות ב - PPC כרמז למה שקורה בתוצאות האורגניות.
על ידי
אני מתפלא מאד מדוע אפילו את קראת את תגובה שלי לרועי בן עמי (למטה) בצורה שהיא הפוכה למה שכתוב.
בתגובה הארוכה שלי הראיתי שהכלים שאת מתארת לא רק שהם לא מדוייקים אלא הם לא שימושיים לחלוטין - כי אם הכלי בודק רק 36 פרמטרים מתוך מאתיים ויותר התשובה לשאלה מה מעניק למתחרים עדיפות עלייך בתוצאות החיפוש מוסתרת כמעט תמיד בפרמטרים שהכלים הללו אינם בודקים!. המסקנה המתחייבת מעובדה זו היא שכל תכנון עבודת הקידום, הערכת שעות העבודה הנחוצות להשגת ההישג המבוקש, תוך ניצחון על המתחרים, והסכום הנקוב בהצעת המחיר הנעשים על סמך הכלים שתיארת, כולם מצוצים מהאצבע.

הסיבה האמיתית לשימוש הרווח בכלים הללו היא שמקדמי האתרים חשים מצוקה גדולה לעסוק יום יום בקבלת החלטות בתנאי מידע מיזערי (שאיננו עולה על 5%). הרי גוגל איננו חושף בפנינו את המידע הנחוץ לתכנון העבודה ביחס למתחרים הספציפיים הנמצאים במיקומי היעד - הלא הם ציוני הרלוונטיות שלהם, שלנו, והפער ביניהם. מקדמי האתרים מעדיפים לפנטז שהכלים שתיארת מספקים את המידע הנחוץ ופועלים על פיהם רק משום שהם קיימים, ולא משום שהם שימושיים.

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
1. מספר תוצאות החיפוש איננו מהווה כל אינדיקציה לרמת התחרותיות כי גם אתר חדש לא מוצב בסוף הרשימה, ולכן איננו מתחרה בכל תוצאות החיפוש ובטח שלא בכל המזדנבים מאחרויו.

2. מספר הדפים או האתרים המקשרים לכל אחד מהדפים המוצגים בעשר תוצאות החיפוש העליונות איננו מהווה אינדיקציה לרמת התחרותיות כי אין לך נתונים על איכות הקישורים.

3. המתחרים שלך הם לא רק הדפים שבעשר תוצאות החיפוש העליונות אלא גם מי שנמצא מאחורייך ועלול לעקוף אותך בקרוב.

4. ה-PR לא מהווה אינדיקציה לרמת התחרותיות משום שתוצאות החיפוש אינן מסודרות על פי הסדר היורד של ה-PR שלהם.

5. הכלים שיש בשוק ואמורים לסייע בהערכת רמת התחרותיות שווים לת.. כי הם מחשבים רק כ-36 פרמטרים מתוך יותר מ-200. הסיבה מדוע דף שנראה לכאורה נחות משלך מוצג מעלייך מוסתרת בנתונים הסמויים של הפרמטרים שכלים אלה אינם בודקים.

6. הערכה או מדידה נכונה של רמת התחרותיות חייבת להתייחס לציוני הרלוונטיות שבין הדף עליו אתה עובד לבין הדף שנמצא כרגע במיקום היעד. אבל מנועי החיפוש מעוניינים מאד שלא תדע את הנתונים האלה.

בגלל כל הסיבות האלה פיתחנו לפני כמה שנים כלי למדידה ישירה ובזמן אמת של רמת התחרותיות. כתבתי על קיומו בפורומים ומשתתפי הסמינר לקידום אתרים בזירות תחרותיות שאותו אני מדריך לומדים את עקרונות הפעולה שלו, את אופני השימוש השונים ואת דרך הכיול שלו.
על ידי <רב סרן> 10.5k צפיות
אפשר לקבל לינק?
על ידי
לינק אל מה? הטלפון שלי 02-5664676.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,108 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 30/04/14 על ידי Muadefet <סגן משנה> 1.2k צפיות
2 תשובות
קולות
0
...