◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
885 צפיות

אם קישורי פוטר כבר לא נחשבים אז בוא נהיה ריאליים - איך אפשר לקדם אתר היום?

על ידי <סגן> 4.5k צפיות
נערך על ידי
אם בתור מקדמי אתרים מה שהיינו עושים בעיקר בכדי לקדם אתר זה לתת לו כמה שיותר קישורים ורובם מהפוטר.
כי אין לנו באמת אפשרות להוציא כמות קישורים מאמצע של אתר לקוח אחר

אז מה קורה עם חברה שיש להם 100 לקוחות שהיא מקדמת בגוגל על בסיס ריטיינר חודשי ? איך אפשר לקדם בצורה כזאת? ועם כל העדכוני גוגל האלו איך יהיה אפשר לקדם בעוד שנה??

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
למשתמשי גוגל שרוצים לקבל את תוצאות החיפוש הכי רלוונטיות, אין שום תועלת אם הן הגיעו לצמרת בזכות יתרון במספר הקישורים על פני המתחרים שלהן. לעומת זאת, יש להם תועלת מתוצאות חיפוש שגם מספקים מידע שאופן הכי קריא והכי מובן שאפשר, וגם מספקים חווית גלישה נעימה, מעניינת ויוצאת דופן.

תפקידו של מקדם האתרים כיצרן קישורים בסיטונות הסתיים, ודרושים במקומו כותבי תוכן מליגת העל וקופירייטים מוכשרים שיעזבו את משרדי הפרסום כדי להרוויח הרבה יותר מהמצאת תכנים פרסומיים מבריקים לאתרי אינטרנט.
על ידי <סגן> 4.5k צפיות
אוקיי אבל זה לא הגיוני שגוגל ידרג אתרים רק על סמך איכות תוכן
כלומר ממה שנובע כאן זה שאך ורק תוכן טוב ואיכותי ידרג את האתר לראש התוצאות ואין יותר משקל לקישורים
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
למה לא הגיוני? תהיה ריאלי - מה צריכים משתמשי גוגל בנוסף לתוכן איכותי? הם הרי לא מעריכים איזו תוצאת חיפוש מביאה להם יותר תועלת באמצעות שימוש בכלי לניתוח קישורים!
על ידי
אז מה שאתה אומר כאן זה - מקדמי אתרים שבנו את הקידום שלהם מספר שנים על בסיס קישורים לאתר - הכל הלך לטימיון.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה שאני אומר לא חשוב. מה שחשוב הוא שגוגל אומר לך את זה.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אם תהיה ריאלי אתה תגיע מאוד מהר למסקנה שקישורי הפוטר איבדו את כוחם וכיום ישנם פרמטרים נוספים שאותם מודדים מנועי החיפוש
הרחבה אודות הפרמטרים הללו [וגם תגובה שלי] תוכל למצוא בקישור פה:    
http://goo.gl/ACceY

חברות קידום שהסתמכו על קישורים בלבד המשיכו להישתמש בהם משום שהם סיפקו תוצאות מהירות.
כיום יש צורך לבצע שינוי אסטרטגי ואני מניח לעצמי שחברות הקידום יצטרך להשקיע משאבים נוספים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, אלה לא פרמטרים נוספים אלא פרמטרים שמחליפים את חישוב ערך הקישור על פי תכונות הדף המקשר (טקסט העוגן, רלוונטיות תוכן הדף, מקום יציאת הקישור מתוך הדף וכו').

המחבר של מה שכתוב ב-http://goo.gl/ACceY עושה את הטעות הקלאסית ומתייחס רק לשני פרמטרים - שיעור הנטישה וזמן השהיה הממוצע בדף. ערכי שני הפרמטרים הללו אינם מעידים כלל על שיעור שביעות הרצון של אוכלוסיית הגולשים בדף, ללא התייחסות לביטוי החיפוש ולכוונת המחפש, אבל הם שני הפרמטרים היחידים שגוגל מואיל להגיש באנליטיקס. גוגל עצמו ודאי קורא ומנתח עשרות או מאות איתותים נוספים, כדי לשפוט על פיהם את שיעור שביעות הרצון, ולמקדמי האתרים אין כל מושג מה הם.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בסוף המאמר יש התיחסות לעובדה שהצגת.
אתה מוזמן להביע את דעתך בעניין ולשקף את התגובה שלך גם לכותב.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עד כמה שאני רואה, זה לא בסוף המאמר אלה בתגובה שלך למאמר, ואיתך אני מסכים בהחלט.

אבל תוך כדי קריאת סוף המאמר גיליתי בו עוד טענה שגויה - הטענה שאם המבקר לא נכנס לדף אחר באתר, גוגל לא יודע כמה זמן הוא שהה בדף הראשון.

גוגל חוקר התנהגות של אוכלוסיות. חלק מהמבקרים יצאו מדף תוצאות חיפוש של גוגל לתוך דף באתר המסויים הזה וחוזרים לדף תוצאות החיפוש שממנו יצאו. חלק מתוך אלה יצאו אולי דרך קישור שבדף הראשון, אין לגוגל מידע עליהם דרך חשבון גוגל פתוח או סרגל גוגל שמותקן בדפדפן שלהם, או שאינם משתמשים בכרום, ואז אין לגוגל רצף של מידע מה המשיכו לעשות; חלק צצים פתאום בתוך אתר אחר שמותקן בו אנליטיקס, וגוגל מזהה אותם מחדש, וכו'. השאלה היא מה גוגל יכול ללמוד מבחינה סטטיסטית על התנהגות אוכלוסיית מבקרי האתר, למרות מחסור חלקי במידע על כל מבקר בנפרד, והתשובה היא להערכתי שהרבה מאד, בניגוד לדעתו של מחבר המאמר.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
קל מאוד להניח שגוגל משתמשת בנתונים הללו לצורך חישובים כאלו ואחרים.

אשמח לראות דוגמה לשימוש שלהם והמחשה במקרה ויתאפשר כמובן, או אפילו הצהרה
על ידי
נערך
מנשה, זו שאלה מודיעינית ובמודיעין אסור לנו להניח שמה שאנחנו לא יודעים לא קיים. האם כן הועבר נשק כימי מסוריה לחיזבאללה, למרות שהשמדנו את אותה שיירה? אם אין לנו הוכחה (או אפילו הצהרה) האם עלינו לפעול מתוך הנחה שזה לא קרה?

גוגל הצהיר שהוא אוסף, אוגר, מרכז, מנתח ומשתמש במידע אודות אוכלוסיות הגולשים כדי לשפר את תוצאות החיפוש עבורם. אנחנו יכולים לשער איך ארגון בעל משאבים כמו של גוגל, על עשרות אלפי המהנדסים והמדענים שלו, שרק מינה לאחרונה מנהל הנדסה שהוא מומחה לאינטליגנציה מלאכותית (משמע, מומחה לבניית אלגוריתם לדירוג הרלוונטיות של תוצאות החיפוש, שמתאים את עצמו להתנהגות ולהעדפות המשתמשים במנוע החיפוש), יכול לעשות שימוש במידע הזה ומה הם לא יכולים לעשות בעיקרון, כי זה סותר את חוקי הפיסיקה או המיחשוב, או עיקרון לוגי כלשהו, או שמחייב השקעת משאבים שאפילו גוגל לא מסוגל לגייס.

גוגל מגיש למקדם האתרים נתון של זמן שהיה ממוצע בדף. רמת ההתפלגות של הנתון הזה יכולה להיות נמוכה מאד (כמעט כל המבקרים שוהים בדף את הזמן שמוצג כממוצע) או גבוהה מאד (המבקרים מתפלגים בבירור לשתי אוכלוסיות שונות, השוהות בדף או זמן קצר מאד או זמן ממושך מאד, או שמתפלגים להרבה אוכלוסיות שונות, על פי מדרג תלול של זמן שהיה). גם מקדם האתרים יכול להשיג את הנתונים המפורטים הללו, אם רק לא היה מתעצל והיה מנתח בעצמו את קובצי הלוג, ולא מסתפק בערך הממוצע ובחיפוש אחר טיפים איך להאריך אותו באופן מלאכותי. אבל לגוגל יש יתרון מכריע - הוא יודע איך מתנהגת אותה אוכלוסיה, ומה הן העדפותיה, גם כאשר היא שואלת ביטויי חיפוש אחרים וכאשר היא מבקרת באתרים אחרים.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,084 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 17/10/14 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
2 תשובות
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 13/01/14 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
...