אתרים עצמאיים זה אומר אתרים בבעלות שלך עם דומיינים עצמאיים שמאוחסנים על שרת שיש לך גישה אליו.
אתה יכול לרכוש אתר סמכותי קיים באותו תחום, אבל קח בחשבון שלפרמטר של זהות בין ביטוי החיפוש לשם הדומיין יש משקל רב בעיני Google.
כלומר, יכול להיות שגוגל ידרג גבוה יותר אתר חדש שהדומיין שלו זהה לביטוי החיפוש (במקרה הזה - שם המותג), מאשר אתר סמכותי עם ותק, ששם הדומיין שלו אינו זהה לביטוי החיפוש.
פלטפורמה שיתופית לצורך ניהול מוניטין היא למעשה כל פלטפורמה שאתה יכול לפתוח בה עמוד פרופיל (עדיף כמובן שהוא יהיה ציבורי, עם URL ו- META TITLE ייחודיים שניתנים לעריכה) ולעדכן בה תוכן בצורה שוטפת.
יש רק בזירה המקומית והבינלאומית עשרות אלפי פלטפורמות כאלה, אבל קח בחשבון שבקמפיין ניהול מוניטין חשוב לבחור בצורה חכמה את הפלטפורמות לפי פרמטרים משתנים כמו חוזק בעיני גוגל, רלוונטיות למותג וכו'