◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
814 צפיות

ביטויי לונגטייל במנועי חיפוש

על ידי 260 צפיות
היי
יש לי אתר רכילות ומלבד מילות החיפוש הגנריות הגדולות(לדוגמא: בר רפאלי), אני מעוניין גם לקדם את כל, או לפחות מרבית הביטויים שמשוייכים אליה, גם ברמת הלונגטייל.
לדוגמא: בר רפאלי ועדי עזרא, בר רפאלי מתנשקת עם חנון, בר רפאלי סינדרלה ועוד.
בתחילה, מה שעשיתי, זה פשוט לכתוב את השם שלה ולהשתמש בהשלמות של גוגל, אבל פעולה זאת הצריכה ממני המון המון זמן, עד שזה הופך ללא רלוונטי.

השאלה שלי כזאת - האם ישנו כלי של חיפוש מילים בגוגל או בשאר מנועי חיפוש, שלא נותן רק את המילים העיקריות כמו GOOGLE KEYWORDS, אלא כזה שנותן גם את כל ביטויי הלונגטייל?


תודה מראש.
אורי.

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ואם יש כלי כזה, איך תקדם את כל ביטויי הזנב הארוך בתוך אתר אחד?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי יכול להיות שכלי כזה יספק לך חלק מהמידע שאתה מחפש
http://ubersuggest.org/
כמו כן הכלי הזה יספק לך תובנות נוספות לגבי מילות מפתח(ויספק גם זנב ארוך שלם)
http://www.phraseup.com/
קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
בלי שבדקתי אני יכול לומר בביטחון שבזנב הארוך של בר רפאלי יש אלפי ביטויים לכל הפחות. גוגל אומרים ששליש מהחיפושים שהם נתקלים בהם (הם לא אמרו באיזו מסגרת זמן) הם חיפושים חדשים. כלומר, מובטח לך כמעט בוודאות שמספר הביטויים רק ילך ויגדל ובקצב די מהיר.

לדוגמא, אם  מדובר היום ב-5000 ביטויים וקצב הגידול הוא 33% לרבעון (בהנחה שמסגרת הזמן אליה גוגל התייחסו היא רבעון) אז בתוך שנתיים תצטרך כבר להתמודד עם 40 אלף ביטויים כדי להקיף את כל הזנב הארוך. מכיוון שככל שביטוי נדיר יותר ההשקעה בו תהיה גם פחות משתלמת, ברור שאין טעם בכיוון הזה.

איך בכל זאת תופסים נתח נאה מהזנב הארוך של רפאלי? בתור התחלה, דואגים לכך שיהיה באתר תוכן רב יותר, איכותי ומדויק יותר ומתאים לקהלי היעד, מאשר בכל אתר אחר שעוסק בבר רפאלי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עד כמה שזכור לי גוגל דיברו על כך ששליש מביטויי החיפוש לא נשאלו ברבעון הקודם, כך שיתכן שחלקם נשאלו עוד קודם לכן. מעניין בהקשר זה ניתוח המספרים שסיפרתי עליו בתשובה לשאלה אחרת.

במשך קרוב לשנתיים מתוך 73,762 מבקרים (רק מהתוצאות האורגניות של גוגל) 14.35% שאלו את הביטוי המרכזי (שדף הבית היה עבורו ועבור עוד כ-10 ביטויים תמיד במקום 1) עם יחס המרה של 3.18% ואילו 18.83% שאלו בגוגל ביטוי שלא הביא כל מבקר נוסף בכל אותן כמעט שנתיים! (יחס ההמרה של אלה היה 1.66%.) היו אם כן 13,886 ביטויים כאלה והיו יכולים להיות הרבה יותר אילו רק האתר היה נמצא במקום הרבה יותר טוב בתוצאות החיפוש. (אני מתעלם פה מכל הביטויים שהביאו
2, 3, 4... 850 מבקרים בתוך שנתיים.)  

זו הסיבה ששאלתי קודם: איך תקדם את כל ביטויי הזנב הארוך בתוך אתר אחד? ומהי לדעתך ההסתברות שביטוי חיפוש שהביא מבקר אחד בשנתיים יביא עוד מבקר בשנתיים הבאות?
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
כאמור, אני לא חושב שזה מעשי או כדאי לנסות לכוון ל"כל" הזנב הארוך.

מה שיותר מעניין לעשות הוא לנסות לזהות מילים ושורשים שחוזרים על עצמם בשכיחות גבוהה גם בזנב הארוך, ושצירופים וקומבינציות שלהם מספקים ממילא את רוב התנועה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הוא שטענתי - השגנו מקום ראשון גם לכל ביטויי הזנב הארוך בעלי נפח חיפוש גבוה, המתחרים הרציניים שלנו השיגו את כל הצמרת ממקום 2 והלאה (מדובר בביטוי סופר תחרותי, עם שוק של כמיליון רופאים, מכוני רנטגן, מעבדות וכו', ומוצר שמחירו מ-12,000 דולר ומעלה, שמוחלף מדי שנתיים-שלוש) ומתחרה חדש בשוק כבר לא היה יכול למצוא ביטוי חיפוש זנב ארוך בעלי נפח חיפוש גבוה שעדיין איננו תחרותי ביותר. כדי לספק צירופים וקומבינציות נדירות צריך שהן יהיו כלולות בטקסט, ואת חלקן צריך גם לקדם, הכל בשביל מבקר אחד או מבקרים ספורים בתוך שנתיים, ויחס המרה הרבה יותר נמוך שעליו מתווספים עלויות מכירה זהות.

האגדה של קידום לביטויי חיפוש בעלי זנב ארוך מתאימה רק לשוק חדש, כאשר מספר המתחרים הראויים עדיין זעום (הרבה פחות מ-10). למרות זאת האגדה הזו מוצגת כמשהו שחייב להצליח.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
אני חושב שהדברים שאתה אומר גורפים מדי.

דוגמא: יש לי לקוח (מקומי) שהאתר שלו הכי חדש בנישה שלו (יש כמה שחקנים ותיקים וגדולים והרבה מאד שחקנים קטנים). הוא הגיע לשליטה בזנב הארוך די בקלות (לצערי אני לא יכול לפרט יותר מדי). במשך שנתיים הביטוי המרכזי (מקום 2) הביא 3000 מבקרים מתוך כ-300 אלף, סה"כ למעלה מ-100 אלף ביטויים.

כמובן שלא מדובר על כל הזנב הארוך ו"עיסקה" בתחום הזה היא לא 12 אלף דולר. אבל במקרה הזה ובאתר הזה הזנב הארוך הוא בערך כל מה שיש.

מה שמחזיר אותי לטענה שכבר טענתי: שהדברים תלויי שוק ותלויי נישה. מה שאתה אומר רלוונטי בעיקר לחו"ל, לתחומים תחרותיים ולתקציבים גדולים. המציאות הישראלית רחוקה מאד משם.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ודאי שההתנהגות הלשונית של שוק היעד שונה בכל נישה (מבחינת היחס שבין מספר שואלי הביטוי המרכזי למספר שואלי ביטויי זנב ארוך חדשים פר רבעון). הצגתי נתונים על שוק יעד ספציפי מסויים כי חקרתי ככה רק שניים. אבל לחפש בגוגל ישראל בשנת 2013 ביטויי זנב ארוך "בתולים", בעלי נפח חיפוש שמצדיק את עבודת הקידום, זה לחפש עבודת קידום גרועה של מקדמי האתרים המתחרים. ואם הם עשו עבודה טובה נשארו לך רק ביטויי החיפוש בעלי זנב ארוך שהם נדירים, ואותם לא משתלם לקדם כי צריך לנפח את הטקסט בלי סוף, וזה חייב לבוא על חשבון חווית הגלישה של המבקר.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 27/03/14 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
1 תשובה
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 9/07/12 על ידי שולמית 120 צפיות
3 תשובות
קולות
+2
2 תשובות
קולות
+2
...