◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
764 צפיות

קידום באמצעות תוכן איכותי

על ידי 610 צפיות
ברצוני לדעת כיצד למקסם תועלת של תוכן באתר.

להלן מה שעשיתי:

כדי לקדם מוצרים בתחום "ריהוט לבתי ספר" כתבתי מאמר בנושא והעליתי אותו לאתר : http://trm-rihut.co.il/index.php/articles/id/17
הדף מאונדקס כרגע במקום ה-17.

יצרתי קשרים בין קטגוריה למאמר ויצרתי הפניה בתחתית הקטגוריה למאמר עם תרציר המאמר.
כך תחת קטגורית "שולחנות לבית ספר" יופיע תקציר + קישור למאמר
http://trm-rihut.co.il/index.php/catalog/id/50

בנוסף גם תחת קטגורית כיסאות לבית ספר יופיע קישור זהה:
http://trm-rihut.co.il/index.php/catalog/id/10


דף הכיסאות מגיע לתוצאה רביעית. לדעתי זה היה עוד לפני הוספת המאמר.

האם ניתן לשפר את מערך הקישורים וההפניות באתר?

אשמח לטיפים.

תודה מראש,
ענבל

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ענבל, לשאלה ששאלת אין תשובה, ובטח שלא בצורת טיפים חד-משמעיים. ההסבר מדוע אין לשאלה הזו תשובה הוא ארוך, מסובך ונוגד את האינטואיציה המקצועית הנפוצה, אבל בחרתי לפרוש אותו כאן, לתועלת כלל הקוראים.

מרבית השאלות שאינן טכניות טהורות הן בסגנון "האם הפעולה הזו תועיל לקידום בגוגל?" או "האם הפעולה הזו תזיק לקידום בגוגל?" מי ששואל שאלה כזו במסגרת ההכשרה המקצועית, בפורומים המקצועיים או בכנסים, שואל בעצם "מה גוגל רוצה?". אבל לשאלה הזו שתי רמות - ברמה הבסיסית השאלה היא "מה האלגוריתם של גוגל רוצה?", וברמה שמעליה השאלה היא "מה הנהלת גוגל רוצה?". שנים רבות חשבנו שמה שהנהלת גוגל רוצה מושתל במישרין בתוך האלגוריתם, ואין לפיכך הבדל בין שתי השאלות.

כך למשל, אם הנהלת גוגל סבורה שצפיפות מילות מפתח של, נניח 3.24%, מייצגת את הצפיפות הכי "טבעית", בעוד שצפיפות שעולה על המספר הזה או פחותה ממנו היא פחות טבעית, יחושב לדף ציון יותר נמוך מאשר אם היתה בו הצפיפות האופטימלית ה"טבעית". מקדמי האתרים ניסו לכן לנחש מה חושבים החוקרים עובדי גוגל שהיא אותה צפיפות אופטימלית, ומאחר וגוגל לא פרסמו אותה, הם נאלצו לעבוד ברמת אי-וודאות גבוהה בבואם להגיש לגוגל דף בעל טקסט שחשוב שיקבל את הציון המירבי בסעיף הזה, כדי להגדיל בעזרתו עד כמה שאפשר את ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף, וכדי לנצח בכך את המתחרים (שעושים בדיוק את אותו הדבר, מבלי שאיש יודע מהו באמת המספר הרצוי) ולשפר את המיקום בתוצאות החיפוש.

אלא שמזה חמש שנים לפחות מתעוררות ספקות האם הנהלת גוגל ממשיכה להשתמש רק באלגוריתם אחד ויחיד, והסיבה היא ייחוס חשיבות לשני פרמטרים גלויים (בנוסף לפרמטרים הסמויים) שמייצגים את שביעות רצון הגולשים מהביקור בדף - שיעור הנטישה וזמן השהיה. הבה נניח שהם החליטו להשתמש בשני אלגוריתמים נפרדים לדירוג תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות המשוקללים שלהן, שונים מאד האחד מהשני, ובאלגוריתם שלישי שמכריע איזה מהם יופעל על תוצאות החיפוש לכל ביטוי חיפוש על פי טיפוס ביטוי השאלה (למשל "הזמנת פיצה בטלפון" לעומת "מתכונים לפיצה"). רמת אי-הוודאות בסביבת העבודה של מקדם האתרים עולה עכשיו לשמים, כי גוגל לא הודיעו מה הם שני הטיפוסים, מה הם הפרמטרים הסמויים הנוספים שמייצגים את שביעות רצון הגולשים, ואפילו שמעכשיו יש שלושה אלגוריתמים ולא רק אחד.

ועכשיו בואו נחשוב על כך שאין רק שני טיפוסי ביטויי חיפוש אלא אלפים או מאות אלפים, ולכל אחד מהם מותאם אלגוריתם דירוג נפרד ושונה מרעיו. התשובה לשאלה "מה גוגל רוצה?" היא תלויית ביטוי חיפוש, ויישום הניסיון המוצלח של מקדם אתרים אחד עלול להזיק לקידום עבור ביטוי חיפוש אחר, ויזיק בוודאות כאשר שני הטיפוסים שונים מאד האחד מהשני.

במשך שנים רבות ניתן היה לעקוף את הבעיה הזו ולקדם לצמרת, לכל ביטוי חיפוש, באמצעות קישורים מלאכותיים שמספרם הרב, והשונה, יוצר פערים בציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. אבל לפני כשנה גוגל יצא ב"מבצע ביעור חמץ" כפוי על מקדמי האתרים שנועד להסיר את הקישורים "שאינם טבעיים", והם הרי מרבית הקישורים שברשת - אולי אפילו יותר מ-90%. מדוע? כי הנהלת גוגל לא מאושרת מזה שהיה כל כך קל לתחמן את תוצאות החיפוש, ומשום שלגוגל עולה כסף לחשב מדי כמה שעות או ימים שערכו של קישור הוא 0.

מתן התשובה לשאלה "מה גוגל רוצה?" נתקל אם כן, ובהדרגה, במחסום בלתי פתיר - בעיית זיהוי טיפוס ביטוי השאלה ומאפייני האלגוריתם הספציפי המשודך לו. לעומת זאת, התשובה לשאלה, ברמת העל, "מה הנהלת גוגל רוצה?" היא שעבודת ההתנגדות לתחמון תוצאות החיפוש עולה לגוגל הון רב, שריבוי האלגוריתמים אמנם יקשה מאד על מקדמי האתרים לתחמן את גוגל, אבל אין להנהלת גוגל מנוס מנטישת שיטת הדירוג שמבוססת על קישורים כי באמצעותה ניתן לעקוף את ריבוי האלגוריתמים.

על פי הסימנים המצטברים בשלושת השנים האחרונות, הנהלת גוגל החליטה להשתחרר אפילו מהצורך לקבוע לאיזה טיפוס שייך ביטוי חיפוש נתון ואיזה אלגוריתם ספציפי יש לשדך לו. מעכשיו לקוחות גוגל - אוכלוסיית הגולשים בתוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון, הם שקובעים זאת. תוצאת החיפוש היותר רלוונטיות היא זו שאוכלוסיית הגולשים בה מביעה יותר שביעות רצון ממנה מאשר מתוצאות החיפוש המתחרות.

מדידת רמת שביעות הרצון שלהם מכל תוצאת החיפוש היא שקובעת את הדירוג בתוצאות החיפוש, ואלגוריתם נפרד לכל ביטוי לומד לבד, על פי עקרונות הפעולה של אינטליגנציה מלאכותית, איזה איתותים של שביעות או אי-שביעות רצון הפגינה אוכלוסיית המבקרים בכל תוצאת חיפוש, ומה הייתה עוצמת כל איתות. למקדמי האתרים אין גישה לאיתותים הללו, כי מרביתם מתרחשים לאחר הביקור ומחוץ לאתר (למשל שיעור הביקורים החוזרים מתוך סימניות בדפדפן של מי שביקרו לראשונה לאחר ששאלו ביטוי מסויים בגוגל).

חסימת המידע אודות רמת שביעות הרצון של אוכלוסיות הגולשים מכל תוצאת חיפוש מנטרלת לחלוטין, כאמור, כל אפשרות להשיב על שאלות ברמת ה"מה (האלגוריתם של) גוגל רוצה?", מעבר לכך שיש אלגוריתם נפרד וכללי (שהוא ניוטרלי לביטוי החיפוש) שרוצה קוד תקין ומבנה היררכי בנוי כהלכה. הסיבה היא שאפילו אנשי גוגל לא יודעים מראש מה רוצה (מה הן ההעדפות של) אוכלוסיית גולשים ששואלת ביטוי חיפוש נתון, מה עוד שגם ההעדפות הללו עלולות להתפלג באופן קיצוני בין אוכלוסיות אחדות ששאלו את אותו ביטוי חיפוש, אבל מתוך כוונות שונות.

קידום אתרים, נגד המתחרים בתוצאות החיפוש, הופך לעבודה שנועדה לשפר (ללא גבול, כי גם המתחרים ממשיכים לשפר) את רמת שביעות רצון לקוחות גוגל - הגולשים. המיומנות של יצירת קישורים מלאכותיים בסיטונות כבר לא רלוונטית. מעתה דרושים יוצרי תוכן מליגת העל שקשובים היטב להעדפות הספציפיות של אוכלוסיות גולשים מגוונות, ולא מפנטזים מה הן ההעדפות הללו. יש להניח שהם יבואו מקרב הקופירייטרים היותר מוכשרים של משרדי הפרסום המובילים.
על ידי 610 צפיות
תודה על ההסבר המפורט.
אני עובדת רק על פי העיקרון שהגולשים ימצאו מה שחיפשו.
מעט מאוד קישורים חיצוניים.

אני מבינה שזה לא מדע מדוייקט.
בכל זאת באופן סובייקטי - היית משנה משהו?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
נושא השאלה שלך הוא "קידום באמצעות תוכן איכותי", אבל את שואלת "האם ניתן לשפר את מערך הקישורים וההפניות באתר?". התוכן האיכותי מוצג בדף נפרד שהגישה אליו היא בקישור מדפי המוצרים.

שוק היעד של ריהוט לבתי ספר הוא שוק מוסדי. יתכן ושוק היעד המסויים הזה יביע שביעות רצון מירבית דווקא מאתר שנראה כמו קטלוג מיושן, בעוד שסרבול האתר עם טקסט מיותר לא יועיל כי למבקרים אין עניין להשתמש בקישור כדי לקרוא אותו, ואם תציגי אותו בדפי המוצרים עצמם הוא רק יפחית את רמת שביעות הרצון בהשוואה לביקור באתרים המתחרים, גם אם הטקסט נכתב באיכות הגבוהה ביותר.

יתכן גם ששוק היעד כן מעוניין באותו טקסט, אבל לא יטרח להשתמש בקישור כדי להגיע לדף הנפרד. או שכן יטרח. אין בהכשרה ובניסיון של מקדמי האתרים האחרים אפילו מינימום של יצירת יכולת לנבא את העדפות המבקרים שלך - איזו מארבעת האפשרויות מאפיינת יותר טוב את שוק היעד הספציפי שלך - וכל אחד מפנטז שכולם היו מתנהגים כמוהו. השאלה כבר איננה "מה רוצה האלגוריתם האחד והיחיד של גוגל?". זה מה שניסיתי להסביר.
על ידי 610 צפיות
הבנתי. תודה.
בעיקרון אתה צודק ששוק היעד הוא שוק הריהוט המוסדי שהוא שוק מסורתי. יחד עם זאת מניסיוננו אנשים קוראים את המאמרים ומגיבים להם.

מאמר כמו: http://trm-rihut.co.il/index.php/articles/id/17
"ריהוט לבית ספר - בעיות נפוצות ופתרונן" לא עונה על ה"חוקים" של מס' מילים, צפיפות וכמות קישורים
ונותן טיפים אמיתיים לרוכשים הפוטנציאלים.

אנחנו כותבים מאמר למשתמש הקצה ואח"כ מנסים לעשות מעט שינויים מינימליים לטובת גוגל. אבל זה ממש בשוליים.

אגב, בביטוי "ריהוט מוסדי" האתר שלנו עולה בתוצאה ה-4.
על ידי 610 צפיות
ואגב, אני חושבת שהאתר שלנו נראה די מיושן מבחינת עיצוב.
אין בו שום "גאונות עיצובית"

רק לאחרונה התחלתי להשקיע בקישורים פנימיים ע"י יצירת קשרים במסד הנתונים.
זה אמור לתת מענה הגיוני ונוחות שימוש למשתמש.

למשל, תחת מוצר מסויים יופיעו כל הפרוייקטים המצולמים בו קיים מוצר זה.
למשל:
http://trm-rihut.co.il/index.php/catalog/item/109
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מצויין. כאמור, גוגל מעדיף את מה שהלקוחות שלו, הגולשים, מעדיפים, ויש לך מזל שאת יודעת מה זה.
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 2.4k צפיות
עשית העתק הדבק מהוורד.

אני מניח שיש כאלו שלא יסכימו איתי על מה שאומר עכשיו וזה בסדר.

תעיפי את כל הקוד וורד הזה ותשימי קוד HTML נקי, זה כבר יקל על זמן הטעינה של האתר ויכול לשדרג אותך - אני לא אומר משמעותית כי אינני מכיר את התחרות - אבל מבחינת הנושא הזה הציון שלך יגדל ויכול להיות שישפיע לטובה על המיקומים.

אני מדבר מניסיון, ועל בסיס לא מעט ניסויים שערכתי, זה גם מה שאני עושה ביום יום.

כמובן שאין זה פוסל דבר ממה שקודמיי אמרו, אבל זה דבר שלרוב שוכחים.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

...