◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
908 צפיות

מהן הפעולות החשובות ביותר בתהליך קידום האתרים?

על ידי 200 צפיות
שלום רב!
ברצוני להתחיל לקדם את אתרי ורציתי לשאול מהן הפעולות הראשוניות והחשובות ביותר שעליי להתחיל לבצע בתהליך זה? אשמח לפירוט! :)


בברכה ותודה רבה לעונים,
רפאל.

1 Answer

קולות
–1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נגד מי אתה מתחרה? זו השאלה הראשונה שיש לשאול. השאלה ששאלת היא השאלה השניה.
על ידי 200 צפיות
קודם כל תודה על התגובה המהירה.
לא שאלתי איזו שאלה ראשונה אני צריך לשאול את עצמי. שאלתי אילו פעולות ראשוניות עליי לעשות. אשמח לתגובה חוזרת.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שאלת אותי (!) מהן הפעולות הכי חשובות, ועניתי לך, וסלח לי אם זה לא היה מספיק ברור, שלא אני, ולא שום מקדם אתרים מקצועי ואחראי, יכול לענות על השאלה הזו ללא ידיעת התשובה על השאלה הראשונה שצריך לשאול - מי הם המתחרים?

אחרת זה יהיה כמו רופא שיניים שמתחיל מיד בפעולה החשובה של עקירת שן, מבלי שבירר תחילה איזו מהשיניים היא זו שכואבת.
על ידי 200 צפיות
בעיקרון זו חנות וירטואלית של בית מרקחת. אני יודע מי המתחרים שלי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
תרופות אסור הרי למכור ללא הצגת מרשם. האם האתר נועד להביא את מבקריו אל בית המרקחת הפיסי? אם כן, האם הוא בעיר גדולה? בשכונה? בעיר קטנה?

או שהוא מוכר מוצרים בכל העולם, ללא מרשם, כמו האתרים הרבים שמוכרים ויאגרה?

אם אתה לא רוצה לפרט, איפה האתר המתוכנן בין שני הקצוות הללו?
על ידי 200 צפיות
יש תכשירים ותרופות רבות הניתנות ללא הצגת מרשם, ומוצרים אלו נמכרים. אך זה לא רלוונטי לשאלה. מה הפעולה ההתחלתית והבסיסית ביותר שכל בעל אתר היה אמור לעשות כחלק מהתחלת תהליך קידום האתר?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
טוב. אולי מישהו אחר יתן לך תשובה לרוחך.

המשך התשובה שלי מכוון, החל מנקודה זו, לכל הקוראים האחרים  שמרבים לשאול פה את אותה השאלה:

אני מלמד מזה 15 שנים שקידום אתרים זה לא משהו שעושים לאתר, אלא משהו שעושים נגד (!) האתרים המתחרים. לא במונחים של לגרום נזק לאתר המתחרה, אלא במונחים של לנצח אותו בנקודות (!) במאבק על מקום בצמרת תוצאות החיפוש.

מאחר וקידום אתרים נועד לנצח את המתחרים הותיקים שבצמרת תוצאות החיפוש, אלה שניצחו עד עכשיו את כל המתחרים שהיו להם. ולכן, כמו בכל זירת מאבק, קידום האתר יכול להצליח או להיכשל, וברוב המוחלט של המקרים הוא נכשל. ולראיה: תוצאות החיפוש העליונות המעטות זוכות בכמעט 100% מכל הכניסות והמכירות, ואחריהן משתרך תור ארוך ומתארך של מי שניכשלו בניסיון לנצח את העליונים ולתפוס את מקומם.

הפעולה ההכרחית הראשונה שיש לבצע (וזאת "פעולת קידום" כי גבולות תקציב הקידום קובעים את הצלחת הקידום) היא לכן ללכת לבנק או למשקיע ולקבל מהם מימון כזה שיספיק להשגת הניצחון על המתחרים, במיוחד בזירה שהמתחרים בה ראויים (!), משמע כאלה שהעסיקו מקדמי אתרים מקצועיים (שהוכשרו במשך כ-10,000 שעות לימוד ותירגול) ומוכשרים, וגם היה להם את השכל והנחישות להקצות לאותם מקדמי אתרים מקצועיים ומוכשרים תקציב קידום שהספיק להשגת המקומות העליונים בתוצאות החיפוש, וגם הספיק כדי למנוע ממתמודדים חדשים, שאלפים מהם צצים מדי יום, מלהפיל אותם ממקומותיהם.
על ידי 560 צפיות
בהחלט תשובה לעניין מחזק את זקן השבט
השאלה שלך מאד כללית ואין פרטים, במה להתחיל? אולי על רגל אחת
1. לבדוק את מבנה האתר
2. לבדוק את התוכן
... לעשות עבודת insite ואז לעבור ל outsite
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
asicoh, גם עם זה אינני מסכים - מה הטעם לבדוק את מבנה האתר, את תקינות הקוד ואת איכות התוכן, ומה היה הטעם לבנות בכלל את האתר, אם מראש אין סיכוי לנצח את המתחרים, כי הזירה יותר מדי תחרותית?

המשאבים שעומדים לרשותו של מי שמקדם את האתר שבבעלותו בעצמו הם אך ורק שעות העבודה שהוא יכול להקדיש לכך ביום. אם הזירה היא כזו שהמתחרים שלך, אלה שבצמרת תוצאות החיפוש ושאת מקומם אתה רוצה לקחת מהם, עובדים לא יותר משעה ביום, אולי תנצח אותם אם תעבוד שעה וחצי ביום. אבל אם הזירה היא מאד תחרותית, והמתחרים שלך מעסיקים כל אחד שלושה עובדים שכירים במשרה מלאה, אתה יכול להפיל אותם רק אם תעבוד יותר מ-24 שעות ביום. וזהו כמובן תיאור פשטני להחריד, כי התעלמתי מהעבודה המצטברת שהם כבר הספיקו לעשות לפני שהתחלת, ומאיכות העבודה העדיפה של העובדים המיומנים של המתחרים.

המומחיות של מקדם אתרים מקצועי נבחנת ביכולת שלו לדעת לאיזה זירות לא להיכנס (!), במיוחד אם האתר שצריך לקדם הוא בבעלותו.
על ידי 560 צפיות
חח למה תמיד אנחנו מתנגחים.
יש צדק בדברייך עם זאת אני חולק עלייך, תמיד ניתן למצוא מילות מפתח יותר נישתיות, לדוגמא במקום "מטבחים" "מטבחי יוקרה" ואם העסק עובד רק באזור ירושלים?יותר מיקוד , מציאותי לא? פחות משאבים לא? אולי לא דפקנו את כל הקופה אבל בהחלט יכול לתת לי כמה לידים בחודש.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
גם זו אגדה, שנכונה לזמן מה בכל זירה (ביטוי חיפוש) עד שהיא הופכת לתחרותית. קרא את המעט שכתבתי לפני כמה ימים בתגובות לפוסט של זהר עמיהוד.

חשוב על כך: אתה פותח עכשיו אתר חדש בתחום הרהיטים (ירושלמים נוסעים לתל-אביב לראות ולקנות רהיטים גדולים ויקבלו אותם במשאית) ומחפש ביטויי מפתח שאינם תחרותיים, אבל עדיין מבטיחים כמות מבקרים ומכירות שמצדיקה את עלות בניית האתר ועבודת הקידום.

"מטבחים" נראה לך תחרותי מדי, אבל "מטבחי יוקרה" פחות? למה? מה אתה חושב שעשה עד עכשיו בעליו של האתר שהוא במקום הראשון לביטוי "מטבחים"? הוא השאיר לך את "מטבחי יוקרה" ואת "מטבחים בירושלים" במתנה? מה, הוא לא רוצה גם (!) את השוק הזה, כי הוא יותר מדי עמוס באספקת הזמנות?

ומי שכמוך, אבל הרבה לפנייך, קידמו את "מטבחי יוקרה" ואת "מטבחים בירושלים" מאותם שיקולים כמו שלך, ודאי הגבירו את רמת התחרותיות של הביטויים הללו, מה עוד שהם נוספו למי שהוא במקום הראשון למילה "מטבחים" וכאמור, גם הוא מקדם עבורם.

מסקנה: בזירות תחרותיות, ביטויי חיפוש נישתיים בעלי נפח חיפוש סביר הופכים בתוך זמן קצר לעוד יותר תחרותיים מאשר הביטוי הראשי.
על ידי 560 צפיות
הכן קראתי
נכון ולא נכון
עדין יותר קל להגיע ליעד במילות מפתח נישתיות, בתקציבים ראלים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מאחר ואתה מנסח את טענתך במונחים של כלל, תואיל להוכיח שזה נכון בתור כלל (!) ולא רק במקרה הפרטי שבו התנסית, שאפשר שהוא החריג היוצא מן הכלל.
על ידי 560 צפיות
זה מאד פשוט להוכיח את זה
על מילת מפתח "X" מתחרים 200 אתרים על מילת מפתח "XY" מתחרים 30 אתרים, לכן אם נקדם את מילת המפתח "XY" יש לנו סיכוי גדול יותר לנצח את המתחרים שלנו ולקבל ציון יותר גבוהה מהם, בהנחה שרוב המתחרים שלנו לא עושים קידום, ומי שכן מתרכז בביטוי "X" סיכוי ההצלחה שלנו מאד גבוהה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתה ממציא מקרה פרטי היפותטי כדי להוכיח באמצעותו כלל היפותטי? ומה אם תמצא שלביטוי X יש לך 3,000 מתחרים (מתוך 20,000,000 תוצאות חיפוש) ולביטוי XY יש לך 9,000 מתחרים (מתוך 200,000 תוצאות חיפוש), כפי שאמנם צפוי שיקרה בזירות תחרותיות ממש, מהנימוקים שהצגתי מעלה?

גם הגדרת "מי הוא מתחרה" היא בעייתית. אתה הרי לא מתחרה בכל תוצאות החיפוש, אלה רק בתוצאות החיפוש שציוני הרלוונטיות שלהם עולים בהתמדה, או בשל השקעת משאבים בעבודת מקדמי אתרים, או בשל "קידום טבעי" שעושים לו המבקרים, כמו למשל באתר AskPavel.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 5/06/24 על ידי creativel <סגן> 2.6k צפיות
6 תשובות
קולות
0
...