בזמנו, אתרים כמו שלך כפו על המצטרפים לתוכניות השותפים שלהם גפי מכירה אחידים, שמקושרים אל או שהם חלק אינטגרלי מהאתר של בעל תוכנית השותפים. נוסף על כך, המשווקים הללו התפתו לרכוש תנועה מפרסום ממומן או קידום יקר, אבל בעל התוכנית הרוויח כמובן גם כשהם הפסידו, כי לא הוא נשא בעלויות רכישת התנועה.
לפני כשנתיים גוגל גם הפסיק להציג בתוצאות החיפוש את כל הדפים הזהים של משווקים שונים וגם הקשה עליהם מאד בתחום רכישת התנועה בפרסום ממומן, ורבים מאד נאלצו לצאת מהמשחק.
זהו תיאור כללי ושטחי. חשוב מאד שתתעדכן בפרטי מה שקורה בתחום הזה, לפני שאתה משקיע משאבים.