◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.5k צפיות

טירגוט מילות מפתח בתחום תחרותי מאוד, כיצד?

על ידי <סגן משנה> 1.4k צפיות
נערך על ידי
כיצד הייתם מטרגטים מילת מפתח מרכזית בתחום תחרותי מאוד כמו: קזינו, פורקס, ביינארי?
1. הייתם מטרגטים את כל האתר על ביטוי מרכזי אחד?
2. מטרגטים כל עמוד על ביטוי בוא העמוד מתמקד?

אשמח לקבל את עזרתכם.
תודה מראש.

2 Answers

קולות
0
על ידי 800 צפיות
 
Best answer
ישנם ביטויי חיפוש תחרותיים שכמעט בלתי אפשרי לנצח בהם ואז לא נותרת לך ברירה
אלא לנסות ליצור מערך עוקף של ביטויי חיפוש של זנב בינוני וארוך שסה"כ התנועה מהם
מהם תפצה אותך על היעדרותך מביטוי המפתח הראשי. לפעמים אתה יכול לקבל מיקום
מצויין ותנועה איכותית ע"י פשוט להוסיף נניח את השנה לביטוי הראשי או את
המקום או העיר או תחום בו עוסק הביטוי או את ביטוי המפתח בתוספת המילה קנה או
למכירה.

דבר נוסף שאפשר לעשות זה לבנות לביטוי המפתח קטגוריות משנה, כל קטגוריה היא
דף עצמאי שגם מפנה קישור לקטגוריית האם שלו כך שהביטוי הראשי הופך להיות מרכז
של מידע וניווט לקטגורייות המשנה שלו מעין "דף בית" עבור הביטוי הראשי.

גם מבחינת סוגי המידע על הדף אפשר לאסוף מידע רלוונטי מאתרים אחרים וליצור
מעין קולאז בעל ערך מוסף לגולש ממידע זמין ברשת, לדוגמא חדשות ממספר אתרי
חדשות נותן לגולש ערך כי זה חוסך לו את "ההתרוצצות" בין מספר אתרי חדשות
ואצלך הוא מקבל את כל החדשות תחת קורת גג אחת.

אפשר להאריך ולכתוב ספרים על הנושא אך אני חושב שנתתי לך איזה קצה חוט
וכיווני מחשבה. בהצלחה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ה"פתרון" המוצג:
"ליצור מערך עוקף של ביטויי חיפוש של זנב בינוני וארוך שסה"כ התנועה מהם מהם תפצה אותך על היעדרותך מביטוי המפתח הראשי..."

עוקף את מי? זו אגדה מראשית ימי קידום האתרים, שמתאימה רק לזירות שעדיין אינן תחרותיות. חשוב על כך: אפילו אם יש לך רק 1,000 מתחרים (מבים 200,000 תוצאות חיפוש לביטוי הנתון) שהם מקדמי אתרים פעילים, אז רק 7 מהם הצליחו לזכות ב-7 המקומות העליונים בתוצאות החיפוש לביטוי "פורקס", שמייצרים כמעט 100% מהמכירות, ו-993 מהם נכשלו. אותם ה-7 ירצו להיות ראשונים גם בכל ביטוי חיפוש זנב ארוך שמניב די מכירות כדי להצדיק את עלות הקידום עבורו (וכי למה לא? למה שישאיר לך אותו במתנה?) ולחלק גדול מהניכשלים אין ברירה (!) אלא להשקיע גם הם באותם ביטויי חיפוש בעלי זנב ארוך.

מסקנה: ההגיון מחייב שבזירה ותיקה ותחרותית רמת התחרותיות של ביטויי הזנב הארוך עולה על רמת התחרותיות של ביטוי הראש (!) ומי שהתנסה רק בקידום בזירות שאינן תחרותיות, ומרבית הזירות בגוגל ישראל עדיין אינן תחרותיות, ייכשל בודאות אם יפעל על פי ה"כלל" כביכול שהוצג לך על ידי קודמי.

כדי לבדוק מה קורה מבחינה זו בתחום שלך, יש לבצע עבודה ולא רק להפריח סיסמאות: לבדוק מה המיקומים בגוגל, לביטוי הזנב הארוך שנבחר, של דפים מהאתרים של מי שנמצאים בתוצאות החיפוש העליונות לביטוי הראש. בכל יתר 30-50 תוצאות החיפוש העליונות לביטוי הזנב הארוך שנבחר יש לחפש סימנים לעבודתו של מקדם אתרים מקצועי שהקדים אותך, אולי בהרבה שנים ובעבודה מצטברת רבה. אם לא תמצא, אכן גילית ביטוי חיפוש שעדיין מתנהג לפי ה"כלל" כביכול שהוצג לך על ידי קודמי.
על ידי 800 צפיות
עמנואל, לא ראיתי שנתת לשואל תשובה מעשית שהוא יכול לעשות איתה משהו. כשכתבתי "עוקף" התייחסתי לעוקף את חוסר היכולת בשלב נתון להופיע גבוה עבור הביטוי התחרותי הראשי, נניח "פורקס".

אני אישית לא חושב שהביטוי הזה לוקח 100% מהמכירות לדעתי ביטוי נניח כמו "מסחר בפורקס" יכול להמיר באחוז גבוה יותר, גם ביטוי כמו "איך להצליח במסחר בפורקס" יכול להמיר טוב יותר למי שמוכר קורסי הכשרה בנושא.אבל גם ביטוי כגון "איך להצליח במסחר בפורקס ב 2013" יכול להמיר מצויין או "קורס הכשרה למסחר בפורקס ברחובות", "קורס פורקס תכליתי ולא יקר" וכו'

 מה שאני אומר אם תבנה בלוג או אתר בנושא פורקס כשכל ביטוי זנב בינוני וארוך הוא דף בפני עצמו עם תוכן איכותי שמפנה קישור לדף האם נניח "קורס פורקס" וכמובן תעשה עבודת קידום טובה בעזרת פעילות ברשתות חברתיות, קבלת ריוויו טובים בעלי דירוגי 4- 5 כוכבים, תקבל עדויות חיוביות ממשתפי הקורס בכתב, בהקלטות,בוידיאו, תכתוב מאמרים, תפיק סרטוני וידיאו, תייצר מעגלי היכרות טובים ורלוונטיים בגוגל + וכו' יש לך סיכוי להצליח.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, ראשית כל, לא הבנת את הטענה שאם בביטוי הראש שבעת תוצאות החיפוש העליונות מקבלות כמעט 100% מהמכירות של מי ששאלו את ביטוי הראש (!), אז גם בכל ביטוי חיפוש בעל זנב ארוך שבעת תוצאות החיפוש העליונות מקבלות כמעט 100% מהמכירות של מי ששאלו את אותו ביטוי חיפוש בעל הזנב הארוך. ולפיכך יש מקום לחקור ולהשוות בין רמות התחרותיות של הביטויים השונים.  

התשובה ה"מעשית" כביכול שאתה נתת לשואל היא להאמין לאיזו מנטרה מיושנת, לפעול על פיה, להיכשל וללמוד לקח לא להאמין יותר למה שעונים לו במדור הזה.

לעומת זאת, אני נתתי לשואל תשובה מעשית בצורת תוכנית עבודה שנועדה לגלות בפועל (!) האם ביטויי חיפוש מסויימים, בעלי זנב הארוך, שמניבים מספיק כניסות ומכירות שיצדיקו את עבודת הקידום, הם אכן עדיין מספיק לא תחרותיים כדי לסכן את כספו בניסיון קידום אתר עבורם. נתתי לו עבודה, אתה נתת לו סיסמא ריקה.

מה שאתה מספר אודות מה שאתה חושב שזה ככה או אחרת, לא מנומק לוגית ולא מסתמך על ראיות כלשהן, אלא רק על האשליה המגוחכת, האופיינית למרבית מקדמי האתרים, ש"כל שאר מאות ואלפי מקדמי האתרים הפעילים בתחום הפורקס, אינם די פיקחים כדי לחשוב כמוני על הפתרון הזה עוד הרבה לפניי".
על ידי 800 צפיות
אני מדבר מתוך ניסיוני רב השנים בתחום קידום אתרים כאשר קהל היעד שלי הוא באירופה וארה"ב או בארצות נוספות הן בתחום ה- B2B והן בתחום ה- B2C בתחומי פעילות תחרותיים ותחרותיים מאוד.

אני גם יכול גם להעיד שבמסגרת פעילותי העצמאית כאפיליאט נניח של אמאזון הצלחתי במקרים רבים לנצח את אמאזון עצמם במיקומים אורגניים במוצרים שלהם אותם שיווקתי ולעליהם
קיבלתי מהם עמלות...

אני חייב לציין עמנואל שאם כל הכבוד לזמן שאתה משקיע כאן במתן תשובות ותגובות וגם לפני כן בפורום של "K קידום"
אין מקום לזילזול וההתנשאות שאתה מפגין כלפי אנשים אחרים
שדעתם שונה משלך.

לתפיסתי תחום הקידום הוא מקום מצויין להפגנת יצירתיות
ומקוריות וכמו בכל זירה עיסקית, מעטים מצליחים והרבה נכשלים אבל זאת לא סיבה לפסול דרכי פעולה שהצליחו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אין פה שום התנשאות. אתה הוא זה שמפגין חוסר הבנה מוחלט בהיגיון ובשיטות העבודה הנחוצות, החל מהשלב הראשון, בזירות סופר-תחרותיות, ומציג במקומן מנטרה חלולה.

מול היגיון שנראה לך שגוי תציג היגיון שנראה לך תקף, ומול שיטות עבודה להערכת רמת התחרותיות של ביטוי חיפוש (כי זה מה שדרוש לשואל בשלב זה) תציג שיטות עבודה עדיפות. ומאחר ואינך עושה את זה, וזו כבר הפעם השלישית כמדומני שאנחנו מתווכחים בימים האחרונים בדיוק על אותו הדבר, גם אינני מאמין לסיפורים שלך אודות "ניסיון מוצלח רב שנים" שממשיך כביכול להיות תקף. נסה היום ותראה האם הניסיון שלך עדיין בר-שימוש.

מה עוד שיצירתיות ומקוריות בטח שלא הפגמת בתשובה שלך, רק התעלמות מהעובדה שמאות ואלפי מקדמי אתרים ודאי הקדימו אותך בהעלאת הרעיון לטפל בביטויי הזנב הארוך.
על ידי 800 צפיות
נערך על ידי
אני חושב שההבדל בתפיסה ביני לבינך נובע מכך שאני מתייחס לשלב המעשי שלאחר בדיקות היתכנות ובדיקות השוק
והתחרותיות ואתה יוצא מנקודות הנחה שהשואל לא עשה בדיקות אילו וישר קפץ למי הקידום העכורים ללא מצופים. אני יוצא מנקודת הנחה שהשואל אינו אידיוט מוחלט וכי ערך את הבדיקות העיסקיות שלו לפני שרץ להקים אתר בתחום מסויים בדיוק כמו שכל בעל עסק בעולם המוחשי האמיתי לא רץ לפתוח חנות ולהשקיע כספים רבים ללא בדיקות שוק.

אני לא מפריח סיסמאות חלולות אלא מדבר כאדם שעוסק בתחום מאז 2004 ועד עצם היום הזה ומצליח להתפרנס מהמקצוע
הזה בכבוד למרות ועל אף כל גילגולי גוגל השונים כך שיש לי בהחלט קבלות.

לכל אדם יש את ההגיון שלו, לא קיים היגיון מוחלט,בינתיים
לא שמעתי ממך ולו רעיון מעשי אחד איך לקדם משהו באינטרנט למעט זה שאתה פוסל כמעט כל מה שאני או מישהו אחר אומר.

בוא ננסה להפיק משהו מהדיון הזה,נניח שבדקתי את המתחרים ואת רמת התחרותיות ויש לי להערכתי סיכוים להצליח, מה אתה ממליץ לי לעשות בשלב הבא? יש לך תוכנית סדורה? יש לך שיטות עבודה מומלצות, אתה יכול לתת טיפים מה יכול לעזור ואני גם מכיר את התיזה שלך שצריך ליצור Link Bait ושצריך להשקיע בו הרבה מחשבה ומאמצים. מה עוד.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, אל תבלבל את המוח. כל מה שיעצת פה לשואל הוא לדלג מעל "לשלב המעשי שלאחר בדיקות היתכנות ובדיקות השוק
והתחרותיות" ולסמוך באופן עיוור על המנטרה החלולה "לנסות ליצור מערך עוקף של ביטויי חיפוש של זנב בינוני וארוך שסה"כ התנועה מהם מהם תפצה אותך על היעדרותך מביטוי המפתח הראשי." אלו הן המילים שלך, והן לא מייצגות הבדל לגיטימי בתפיסה, אלא פער עצום ברמת ההבנה.

אין לשואל כלי להעריך באמצעותו את רמת התחרותיות היחסית של ביטויי חיפוש זנב ארוך בתחום סופר-תחרותי, ובטח שאין לו כל דרך לתרגם רמת תחרותיות גבוהה יחסית לתקציב הדרוש להשגת ניצחון על המתחרים בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי (היתכנות ההצלחה) ולו רק מן הטעם הפשוט שהוא לא יכול לדעת מה המתחרים יעשו מחר. הצעתי לו שיטה, הכרוכה בעבודה, לדעת לפחות מה הם עשו עד עכשיו, ולהתרשם האם הוא מוכן לסכן את המשאבים שלו.

"לכל אדם יש את ההגיון שלו"? איזו מין בדיחה זו? קיים היגיון תקף וקיים היגיון שגוי, וקיים גם Fuzzy Logic, אבל זה כבר נושא אחר.

לכל בעל בסטה בשוק יש גם את המתימטיקה ה"לגיטימית" שלו, ולכן אם אתה מגיש לכל אחד מטבע של 10 שקלים כדי לשלם 6 שקלים, אחד יחזיר לך עודף של 4 שקלים, אחד של 3 שקלים, אחד לא יחזיר לך עודף בכלל, ולפעמים תמצא מישהו שמחזיר אפילו 5 שקלים.

העובדה שאני פוסל את מה ששגוי, ולא חושף את מה שנכון, אלא בקווים כלליים, לא הופכת את מה ששגוי לפחות שגוי. השואל קיבל ממני רעיון מעשי, אפילו ישן, לצעד הראשון לקראת החלטה האם הוא רוצה להתקדם בתחום שבחר, או שעדיף לו להיעצר על הסף. אתה רגיל מדי כנראה, למכור עבודת קידום גם כאשר אין לה כל סיכוי להצליח ("מתנצל. גוגל שינו הלילה את האלגוריתם").

כאמור, הבדיקה שהצעתי איננה בדיקה של רמת התחרותיות, אלא רק התרשמות אודות מספר המקדמים הפעילים ב-30-50 תוצאות החיפוש העליונות. אם השואל מתכוון להצליח בזירה סופר-תחרותית, על ידי עבודת קידום עצמית בהיקף של שעה אחת ביום, ובקשת טיפים בפורומים ללא יכולת להבחין מה נכון ומה הפך עם הזמן לשגוי, הוא עשוי להתעשת ולרדת לטובתו מהרעיון. או שיבחר להעסיק צוות של 5 מקדמי אתרים מקצועיים במשרה מלאה, אם זה מה שדרוש, שכולם מעודכנים היטב אודות מה שאסור יותר לעשות. זה לא אהיה אני - אינני מוכר עבודת קידום. אני חוקר בעיקר מה מכשיל מקדמי אתרים כמוך כדי ללמד משרדי קידום מובילים איך להצליח בתנאים שהשתנו מן הקצה אל הקצה, כי מישהו כמוני אין להם.

גם בנושא ה-Link Bait הידע שלך מיושן. פעם התמקדתי בנושא הזה, אבל מאז עבדתי עוד אלפי שעות ואני יודע שפתרונות הקידום המוצלח הם בכיוון לגמרי אחר. ואינני מדבר על מעבר לערוץ שיווק אחר, כי שם, תמצא ודאי שאלפי מתחרים שוב הקדימו אותך.
על ידי 800 צפיות
עמנואל, אתה אומר לי להפסיק לבלבל את המוח? מזמן כבר לא ראיתי גיבוב כזה של שטויות חסרות פשר בכמות כזאת של מילים.

אשמח לשמוע ממך ביתר פירוט מהם אותם "פתרונות קידום מוצלח בכיוון הלגמרי אחר" המסתורי.

 הבחנתי שאתה גם מנסה לגייס אנשים למיזם שלטענתך עובד וגם יעבוד בעתיד.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אין לך כל ידע וניסיון בעבודה בזירות סופר תחרותיות, שבהן המתחרים מעסיקים כל אחד לא פחות מ-5 מקדמי אתרים במשרה מלאה רק לקידום בתוצאות החיפוש האורגניות. אתה אפילו מתקשה לדמיין שמתחרה כזה אפשרי. זו הסיבה שאתה מבין את עבודת הקידום על פי קנה המידה המוגבל שלך, ולא מבין איפה אתה חורג מהגבולות הללו.

הפתרונות הדרושים כתובים, בקווים כליים, בפרסומים, ברמזים ובפעולות של הנהלת גוגל. אימוצם ויישומם לכל מקרה פרטי דורש שינוי תפיסה רדיקלי בהנהלות משרדי הקידום ובההנהלות החברות בעלות האתרים. זה לא בשבילך. אפילו את מה שכתבתי שם אתה לא מצליח להבין, כי אתה תופס את המילה "פתרון" במונחים של "טיפ" כללי, כפי שעשית פה, ועוד נעלב כאשר מסבירים לך שבמקרה הפרטי שהוצג פה הוא שגוי לחלוטין. מקדם אתרים ראוי היה טורח להבין את הנימוקים, ואולי מחפש נימוקים עוד יותר משכנעים להראות באמצעותם שהנימוקים שהצגתי חלשים או שגויים.

אבל לא אתחמק מתשובה קצת יותר מורחבת, על אחד ההיבטים האפשריים של מה שצופן לנו העתיד שמעבר לפינה: הבה נניח שלהטמעת פתרון מעשי, שיצליח לגבור על המתחרים, בזירה הנתונה ולאורך זמן רב, דרושה השקעה חד פעמית של לא פחות מ-120,000 ש"ח בתוך חודשיים - אבל זה יפטור לחלוטין את החברה בעלת האתר מההוצאה החודשית למשך 10 השנים הבאות. אם ההוצאה החודשית שלהם בשיטות הקידום המסורתיות, שגם נענשות עכשיו (!) ובטח שימשיכו להיענש בעתיד, היא נניח 4,000 ש"ח לחודש, הם חסכו 360,000 ש"ח (בניכוי הריבית), קיבלו פתרון שהוא טוב גם לקידום בתוצאות החיפוש האורגניות, וגם להצלחה נגד המתחרים המתרבים בערוצי השיווק החלופיים - PPC, המדיה החברתית וכו'.

מזה כמה שנים כולם בוכים בפורומים שהם רואים בצמרת תוצאות החיפוש בעיקר אתרים של חברות גדולות, ושזה לא צודק שלקוחות שמשלמים 400 ש"ח לחודש לא מצליחים לגבור עליהן. ברור שאם מה שדרוש עכשיו זה השקעה חד-פעמית של 120,000 ש"ח, אין יותר לקוחות ואין יותר מקדמי אתרים ברמה שלך, כי "טיפ" איך לעקוף את המציאות המשתנה, אפילו ב-500 ש"ח לחודש כבר לא מעשי.

אבל "טיפ" כזה בדיוק נתת פה לשואל.
על ידי 800 צפיות
עמנואל, אנסה להתעלם מכל ההעלבות והזילזול שלך, "קנה מידה מוגבל שלך"... "אפילו את מה שכתבתי שם אתה לא מצליח להבין..."וגו' ואנסה לזרום איתך, הנה, אני לקוח פוטנציאלי שלך שמוכן להשקיע באופן חד פעמי 120,000 ש"ח בפיתרון חד פעמי של זבאנג וגמרנו... אתה מוכן לפרט מה אני אקבל תמורת הסכום הצנוע הנ"ל? או שאתה בכלל חושב שאני לעולם לא אצליח
להבין על מה אתה מדבר.

רבותי, היגיע הזמן שמישהו יצעק את זה כאן בקול רם:
המלך הוא עירום! אשף הניסוחים העמומים ללא כל כיסוי
נחשף במערומיו, מאחורי כל המלל הרב והאובססיביות לקטול
כל מה שזז יש רק אוויר, ונפיחות חסרת פשר.

ובעת ההיא כל מקדמי האתרים ידומו.
על ידי
נערך
אני אכן מתרשם שלא תצליח להבין.

מכל מקום, znavo שאל פה שאלה, קיבל תשובות הפוכות וגם שרשרת תגובות שהפליגה למקומות רחוקים. הוא חופשי לשפוט את איכות ותבונת הנימוקים שהוצגו, ולהחליט איזו מהן הוא מאמץ.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אכן, נתן לשואלים את הבמה להחליט
על ידי <סגן משנה> 1.4k צפיות
נערך על ידי
תודה רבה על התגובה המורחבת שלך עמית.
אני ישתדל ליישם את הטיפים שנתת לי באופן המיטבי.
מה שלא ציינתי הוא שאתר החברה יחסית מאוד סטטי אז לדעתך עדיף לטרגט את האתר על ביטוי מרכזי ובאמצעות שאר האתרים / בלוגים של החברה לנסות לתפוס ביטויי לונג טייל כאלו ואחרים ולנתב את חלק מהם לאתר?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
znavo , חשוב רגע: הרי גם כל המתחרים שלך, בזירה הסופר-תחרותית הזו, כבר יישמו את אותם הטיפים בדיוק (!) ועוד שנים רבות לפנייך!

מה מניע אותך לחשוב שמי שמזדנב אחרי אלפי רצי המרתון, שמזדנבים בעצמם אחרי המעטים שמובילים במירוץ, יצליח לנצח את כולם, ואפילו את המובילים? שיעור קצר בלוגיקה (שהיא אגב ענף בפילוסופיה) הוא תנאי מוקדם לעיסוק בחלומות איך לעשות כסף בזירה תחרותית באינטרנט.
על ידי <סגן משנה> 1.4k צפיות
נערך על ידי
מה אתה מציע עמנואל?
מה אתה היית בוחר לעשות במקרה שלי?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
כבר כתבתי לך בפירוש, עוד לפני כמה ימים:

"...לבדוק מה המיקומים בגוגל, לביטוי הזנב הארוך שנבחר, של דפים מהאתרים של מי שנמצאים בתוצאות החיפוש העליונות לביטוי הראש. בכל יתר 30-50 תוצאות החיפוש העליונות לביטוי הזנב הארוך שנבחר יש לחפש סימנים לעבודתו של מקדם אתרים מקצועי שהקדים אותך, אולי בהרבה שנים ובעבודה מצטברת רבה. אם לא תמצא, אכן גילית ביטוי חיפוש שעדיין מתנהג לפי ה"כלל" כביכול שהוצג לך על ידי קודמי (ושווה להשקיע בו אם המכירות הצפויות מצדיקות את עלות בניית האתר וקידומו)."

חזור לפה לאחר הבדיקה.
קולות
–1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אין לשאלה שלך תשובה טכנית. כל מי שהצליח בזירה שאיננה תחרותית היה יכול להשתמש בכל אחת מהשיטות, וכל מי שהצליח בזירה סופר-תחרותית, לא ההבדל הזה הכריע את הניצחון שלו על המתחרים.
על ידי
מה אתה היית בוחר לעשות?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עניתי על כך בתגובה לתשובתו של עמית, שם הצעתי בדיקה ראשונית שתוצאותיה יכריעו מה לעשות בשלב הבא.
על ידי <סגן משנה> 1.4k צפיות
נערך על ידי
עמנואל, אני חייב לציין שאני באמת מעריך את היענות התגובות שלך כאן בקהילה אך לצערי אני לא יכול להצביע על תגובה אחת מכל אותן מאות תגובות שלך שהיא באמת פרקטית.
בשורה התחתונה דעתי היא כזאת: כאשר פותחים שאלה ב-Q&A ובמיוחד אם היא מכילה בתוכה מילים כמו: איך? או כיצד? הציפייה היא לקבל מידע מעשי ת-א-כ-ל-ס ולא פילוסופיות כאלו ואחרות.
בכל אופן, אני מעריך את הרצון הטוב שלך לעזור.
המשך יום נעים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
תראה znavo, קידום אתרים זה לא פחחות רכב ולא פילוסופיה אלא הנדסה (!). ככל שרמת השאלה יותר גבוהה ורמת התשובה יותר גבוהה, התשובה היא יותר נכונה ויותר "פרקטית", למרות שהיא מנוסחת במונחים יותר מופשטים, "פילוסופיים" כביכול.

אציג לך שאלה היפותטית במדור שאלות ותשובות, או בכל פורום אחר, שממחישה בקיצוניותה מדוע לשאלה שגויה אין תשובה נכונה, ומדוע הציפייה של מי ששואל שאלה שגויה לקבל מידי מומחה אמיתי תשובה פרקטית ("ת-א-כ-ל-ס בשטח, ובלי פילוסופיה בבקשה!") תתאכזב תמיד:

השואל אומר: "אני מתלבט איך לבחור בין רכישת קישור פוטר מאתר בעל 10,000 דפים, שלדף הבית שלו PR2, לבין קישור פוטר מאתר בעל 2,000 דפים שלדף הבית שלו PR3. אשמח לקבל את עזרתכם. תודה מראש."

ביוני שנת 2013, מי שהידע שלו לא השתפר, התפתח, סולקו ממנו תובנות ישנות שגויות, השתנה מן היסוד לאור שינויי האלגוריתם "פנדה" ו"פינגווין" וההרצות התכופות שלהם, ולאור ענישת אלפי אתרים בישראל ומיליונים בעולם וסילוקם מצמרת תוצאות החיפוש, יענה לשואל וימליץ לו לבחור באפשרות הראשונה או השניה. צפוי מאד שמשיב אחר ימליץ לו מיד אחר כך לבחור באפשרות ההפוכה. שניהם סיפקו לשואל המלצה "פרקטית" למהדרין, ת-א-כ-ל-ס שבת-א-כ-ל-ס, שתהיה ודאי לטעמו (ואני חושש מאד שגם לטעמך). אלא שאם הן הפוכות, השואל הנבון יבין מיד שלא יתכן לפעול על פי שתיהן, כי אחת מהן חייבת להיות שגויה!

אבל אם תשובה אחת מתוך השתיים שגויה, אפשר גם ששתי התשובות שגויות, וליישום כל אחת מהן יהיו תוצאות מזיקות, אם לא הרסניות. אפשר ששני המשיבים אינם מומחים אלא בורים מוחלטים, אם כי, לפני 10 שנים הידע של אחד מהם אולי עוד היה נכון. ואיך יבחין השואל מי בור ומי מומחה, במיוחד אם אינם מציגים  נימוקים משכנעים שמסבירים מדוע לדעתם התשובה שלהם היא הנכונה והשניה שגויה.

לעומת זאת, מומחה אמיתי, שטרח ללמוד ולהתעדכן, ומעבר לכך, מודע היטב גם למה שהוא לא יכול לדעת, כי גוגל מסתיר את זה ממנו, יכול לבחור באחת משתי האפשרויות: להתעלם מהשאלה, ולהניח למי ששואל שאלות שגויות לקבל תשובות שגויות ושיהיה בריא או, לחילופין, לנסות להעלות את השאלה (ואם אפשר גם את השואל) ברמה אחת או בכמה רמות, אל רמת ההבנה של הדוקטרינה העדכנית של מקצוע קידום האתרים, שממנה השואל יוכל להבין (למרות שמדובר בהנדסה) מדוע השאלה שלו הייתה שגויה, ומה באמת יש לשאול כדי לקבל תשובה שהיא גם נכונה, גם מועילה וגם "פרקטית". יתר על כן, הטירחה הזו לא מכוונת רק לשואל המקורי, אלא לכלל ציבור קוראי התשובה, בימים הקרובים ובעתיד הרחוק.

אבל אז, שני המשיבים הראשונים עלולים להיעלב נורא, כפי שעשה פה גם ידידי המלומד, וגם השואל עלול למחות מאד על כך שנופצה לו האשליה שמציאות קידום האתרים נורא נורא פשוטה, ושדי בכמה תשובות לשאלות ובכמה "טיפים" כדי לעשות כסף קל באינטרנט. אכן לא נעים לשמוע שבשביל לעשות כסף באינטרנט צריך להפסיק לפנטז ולהתחיל לקרוע את הת-ח-ת!

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,127 משתמשים

שאלות קשורות

5 תשובות
קולות
+2
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 23/01/13 על ידי jaxx <רב סרן> 19.0k צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 27/11/12 על ידי Eli_l 340 צפיות
1 תשובה
קולות
+2
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 3/02/23 על ידי Razomer 140 צפיות
...