זה לא חלק מהכישורים של מומחי השימושיות, גם למוכשרים שבהם חשיבה טכנית שמחפשת חוקיות. בקצה השני של הספקטרום נמצאים, בין היתר, יוצרי הפרסומות המוצלחות לטלוויזיה, שהם רחוקים מחשיבה טכנית כרחוק מזרח ממערב כי החשיבה שלהם מחפשת חד-פעמיות, בעוד שמקדמי האתרים מחפשים "טיפים" ונוסחאות. אם מקדם אתרים יתבקש לבנות וליצור תוכן לאתר של בנק לאומי הוא יעתיק את האתר של בנק הפועלים, ולהפך.
אינני שולל בזאת את נחיצות עבודת מומחי השימושיות, אני רק מציין שלא הם ימציאו חווית משתמש ייחודית ומנצחת.