א. אני רואה שיש תוכנות Wireframing. איזו מין יצירתיות תורם מפתח האתרים שמשתמש בהן? האם התוצאה של העבודה שלו שונה כאשר שוק יעד של האתר הוא רוכשי שעוני רולקס מזוייפים לעומת שוק יעד של מי שרוכשים שעוני רולקס אותנטיים?
ב. על פי מה שקראתי באנגלית בנושא הזה, תוך כדי מחקר ועבודה על פיתוח פתרון מעשי, סביר להניח שגם בישראל, כולם, כולל הבעלים\מנהלים מחפשים "נוסחה" למלכודת קישורים מוצלחת בדמות דוגמא שניתנת להעתקה. ואז מגלים שעוד 299 אתרים העתיקו את מלכודת הקישורים הזו, ולבעלי\מנהלי האתרים הפוטנציאליים ליצירת קישור אל מלכודת הקישורים יש כבר 300 חלופות לאן לקשר!
ג. אין אסטרטגיה לקישורים אלא רק טקטיקה. לעבודת הקידום נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש יש אסטרטגיות אפשריות שונות ומה שהיה משותף לכולן, עד לפני כשנה, היה שצריך גם ליישם כל אסטרטגיה באמצעות טקטיקה של השגת (!) קישורים (שזה לא בהכרח "בניית" קישורים). אבל מתברר שמי שעבודת הקידום שלו נענשה, או עומדת להענש מתישהו בעתיד, בחר בטקטיקה שגויה שהשיגה אולי יעדים בטווח הקצר אבל הכשילה את האסטרטגיה (שעל פי ההגדרה המילולית, מכוונת להשגת יעדים בטווח הרחוק). יחד עם זאת, מי שמאמין שהנהלת חברת גוגל לעולם לא תפרד משיטת דירוג המבוססת על מדידת\הערכת תכונות הדף המקשר, גם אם התכונה הרלוונטית היחידה שנלקחת בחשבון היא הערכת ההסתברות שהיוזמה ליצירת הקישור היתה בידי בעל\מנהל האתר המקשר, נוטה כמובן להעביר את השגת הקישורים מהטקטיקה אל האסטרטגיה, במונחים של יעד (!) שהכרחי להשיגו ולא במונחים של אמצעי (!) אפשרי להשגת יעד.
ד. ואגב, אנחנו מקיימים עכשיו סדרת פגישות עם בעלי משרדי הקידום המובילים לצורך יצירת שיתוף פעולה לצורך ניצול מירבי ומיטבי של המהפכה שהנהלת חברת גוגל מחוללת בהדרגה, בעיקר בגוגל העולמי באנגלית.
בפגישה עם אלי לפני קרוב לשנה עוד לא היה לי את הפתרון המעשי\ארגוני\ניהולי ליצירת אתרים שפועלים במישרין (!) על "הרצון (!) להשתמש באתר ולשתף אותו", במקום על אלגוריתם שמודד את תכונות האתר והדפים המקשרים אליו, ולכן הפגישה התמקדה רק בבדיקת הרצון ההדדי לשיתוף פעולה לא מוגדר. אודה לך אם תארגן פגישה בין עומר ואתה לביני ואחד השותפים שלי ב"טנס מהנדסים".