שיפור ציון האיכות של דף הנחיתה לא ישפר במישרין את מיקום המודעה בסדר הצגת המודעות, אבל יוריד את המחיר לקליק, וכך תוכל או לשפר את המיקום על ידי הגדלת הביד, או לקבל יותר קליקים באותו תקציב יומי.
בניית דף נחיתה "קצת יותר רציני" היא גישה שגויה בתחום הפרסום והקידום. כל עוד אינך חושב במונחים של מצויינות ממש, כדי לגבור על העבודה הטובה מאד של מתחרייך, התוצאות יהיו תמיד עלובות ורחוקות מאד מהמרב שניתן להשיג.
במהלך שבועות האחרונים הגעתי למסקנה שהשינוי המהפכני שהנהלת חברת גוגל מבצעת בהדרגה בשיטת דירוג תוצאות החיפוש האורגניות חייב להיות מיושם גם בשקלול ציון האיכות של דפי הנחיתה למודעות פרסום. משמעות הדבר היא שלא מערכת של גוגל שופטת מעכשיו עד כמה דף הנחיתה שלך טוב, על פי קריטריונים שקבעו עובדי גוגל, אלא שהמערכת של גוגל מודדת את רמת שביעות רצון אוכלוסיות המקליקים על המודעות ומשקללת על פי רמת שביעות הרצון היחסית את ציון האיכות של כל אחד מדפי הנחיתה. רמת שביעות הרצון מוגדרת כ"רצון (!) המבקרים להשתמש באתר (דף הנחיתה) ולשתף אותו", רצון שמקבל ביטוי באיתותים שונים של המבקרים, ללא ידיעתם, שרק גוגל יודע לפענח ולמדוד.
קרא פה על השינוי הזה וחזור לכאן אם יהיו לך שאלות:
http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
Previously, the article (
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en or in Hebrew:
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We've bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.
מעניין לציין (לידיעתך, מנשה) שאם שואלים את המשפט האחרון (בתוך מרכאות כפולות) בגוגל העולמי באנגלית מקבלים 28,300 תוצאות חיפוש, ואם שואלים את אותו המשפט מהדף העברי המקביל של גוגל מקבלים רק 3 תוצאות חיפוש - אחת מהן היא כמובן הדף של גוגל, והשתיים האחרות הן דפים מ- AskPavel שבהם אני מצטט את המשפט הזה מהדף של גוגל. זה רק מראה עד כמה מקדמי האתרים בישראל מחוברים למציאות העכשווית.