◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
895 צפיות

האם החלפת קישורים בין אתרים מתחרים תיתפס כבעייתית בעיני גוגל?

על ידי 420 צפיות
נערך על ידי
שלום רב,אני בעל האתר
אביזרים לסלולר : http://www.shipi.co.il
קיבלתי הצעה מבעל אתר מתחרה לביצוע שיתוף פעולה בין שני האתרים שלנו.
השאלה שלי היא, האם החלפת קישורים בין שני אתרים מתחרים יכולים להועיל בצורה משמעותית לקידום האתר שלי? כיוון שהקישור הינו קישור שאכן רלוונטי לגולש.
האם בכל זאת החלפת קישורים מסוג זה יכולה להיתפס בעיניי גוגל כבעייתית ?
על ידי
כמו שנאמר בתגובה הקודמת חשיבות איכות הקישור גבוהה מאוד. חשוב לבצע סדרת בדיקות על האתר שאיתו אתה רוצה לבצע שת"פ, רק כדי לוודא שהעמודים הסרוקים ומערך הקישורים של אותו אתר לא נראים ספאמיים יותר מדי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אנונימי,

א. איך אתה מודד את "איכות הקישור"?

ב. איך אתה מוודא שמכשיר המדידה שלך זהה, או לפחות קרוב מאד, למכשיר המדידה שגוגל משתמש בו בחודש מאי 2014?
על ידי
איכות הקישור ימדד לאורך זמן על פי הפרמטרים שציינת, אני אומר שצריך גם לבדוק את איכות האתר שאיתו אתה מעוניין לבצע החלפת קישורים באמצעות כלים כמו הmajestic seo ודומיו.
נכון להיום, כלי המדידה לא מאפשרים בדיקה מדוייקת אך ללא ספק יכולים לתת אסטמציה בנוגע לאיכות האתר והאם כדאי לקבל קישור ממנו גם אם הוא אתר מתחרה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
איכות הקישור נקבעה עד עכשיו אך ורק על פי תכונות הדף המקשר (כאשר גם "רלוונטיות" לדף המקושר היא תכונה של הדף המקשר). אינני מבין מדוע אתה סבור שמדידת נפח התעבורה דרך הקישור ורמת שביעות הרצון של מי שהשתמשו בו היא עניין לטווח הארוך בלבד, ולא מיושם כבר בתוצאות החיפוש למבחר גדול של ביטויי חיפוש, שעבורם גוגל ניסה ומצא שהחלפת שיטת הדירוג לא תעלה במקום תוצאות החיפוש שהיו בצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות.

שאלתי אותך מה הם הפרמטרים שהמערכת של גוגל משתמשת בהם במאי 2014, והאם שיטת המדידה של Majestic SEO עדיין זהה, או לפחות קרובה, לשיטת המדידה של גוגל (אם היא היתה בכלל קרובה אי-פעם).

אפשר בהחלט, ונראה שיש לכך ראיות מוצקות, ששיטת המדידה והשקלול של Majestic SEO אפילו הפוכה לזו של גוגל, כי מה שנחשבים לקישורים איכותיים אצלם נענשים בפועל על ידי גוגל! איפה אתה מוצא אצלם למשל פרמטר כמו "טבעיות הקישור", שעל פי "הנחיות גוגל למנהלי אתרים" הוא פרמטר יוצא דופן שגורם לכך של"קישורים שאינם טבעיים" יהיה ערך 0 או אפילו ערך שלילי?

אני מסביר ומלמד מזה שנים רבות שאם יש לך משוואה בעלת 200 נעלמים (פרמטרים) ואתה יכול להציב ערכים מספריים רק בכ-35 מהם, לא התקרבת אפילו בצעד זעיר אחד לכיוון של הפקת "אסטימציה" (הערכה של טווח המספרים) שמהווה את פתרון המשוואה!

מקדמי האתרים מאמצים בחום את השימוש בכלים מופרכים (אולי משום שהשקיעו הרבה מאד כסף, או משאבי לימוד אחרים, כדי ללמוד את השימוש בהם), כי חסר למרביתם הכלי היחיד שאמור להיות מחובר להם בין האוזניים (מבפנים!) והוא חשיבה ביקורתית.

(ואגב, אם אתה רשום פה, אתה יכול להחליף את ה"אנונימי" בכינוי שלך פה, על ידי לחיצה על ה"אנונימי".)

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
השאלה הנכונה לשאול בחודש מאי 2014 היא האם דרך זוג הקישורים תזרום תנועת מבקרים ערה, והאם רמת שביעות הרצון מהביקור תהיה גבוהה מרמת שביעות רצונם מהביקור בכל אתר מתחרה, כולל האתר ששלח אותם.
קולות
0
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
נערך על ידי
גם במאי 2014, אם אתה "מחפש את הכסף", הוא עדיין בלינקים.
קידום *עדיין* תלוי מאוד בלינקים נכנסים (כמובן, בצורה שונה ממקודם. ספאמינג של בוקמרקינג - לא. אינדוקס באתרי מאמרים 5$ לאלף - לא. אתרים רלוונטים - כן).

דוגמא שעולה לי לראש, CASE STUDE מצויין מ-nichepursuits - בחור שלמחייתו"משווק אינטרנטי" (בהגדרה הרחבה של המילה).

באופן כללי ממליץ לך להתחיל לקרוא מכאן (NSP 2 Core Posts):
http://www.nichepursuits.com/niche-site-project-2-overview/

וספציפית לגבי לינקים:
http://www.nichepursuits.com/building-base-links-for-niche-websites-niche-site-project-week-9/

ובדיונים מהסוג הזה, אני נזכר תמיד ביגאל פינס (המיליונר בפיג'מה), שיה מגכך נוכח ביטויים כמו "SEO מת" או "לינקים כבר לא עובדים" עוד ב-2010 וממשיך בשלו ומגלגל ווממנף חתיכת ביזנס.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
סטס, עיינתי בדפים המקושרים שהצגת.

א. בכנס מקדמי האתרים האחרון שאירגן מרטין, יגאל פינס פנה אלי ואמר לי שמה שהוא למד בקידום אתרים הוא למד ממני, משמע, ממה שכתבתי בפורומים. ואתה לא יודע איזה וכמה ביזנס הוא עושה עכשיו, כל עוד הוא לא מראה לך את חשבון הבנק שלו (אם כי אני בטוח שלא הולך לו פחות טוב מאשר קודם, כי בהרצאות שלו הוא הציג תמיד את ההסתגלות המהירה שלו לשינויים).

ב. אני נמנע לומר ש"לינקים כבר לא עובדים" משום שממחקר ההודעות, הפרסומים, הסרטונים והפעולות של הנהלת גוגל מתבהרת התמונה של איך מתבצע השינוי ההדרגתי (!). פירסמתי את ההסבר  שוב, בתמצות ניכר, בתשובה ליולי דסיאטניקוב ב-http://www.askpavel.co.il/qa/13967.

ג. אם Spencer Haws מספר לנו שהוא "בנה" קישורים כדי לקדם את הפרוייקט האחרון שלו, אין לי שום סיבה שלא להאמין לו. אני רק אומר שאם בניסוי הבא שגוגל יבצע בתוצאות החיפוש לאותם ביטויים יתברר ששינוי שיטת הדירוג תעלה הפעם לצמרת תוצאות חיפוש שקודמו ליצירת רמת שביעות רצון גבוהה מאד של המבקרים, אז תוצאות החיפוש הקודמות שקודמו כדי להציג לגוגל את עצם קיומם של יותר קישורים יעופו מהצמרת.

ד. לא יתכן שחברה במימדים של גוגל ובאיכות הניהול שנהוגה  בה, תחליף את ההנחיה לבעלי\מנהלי אתרים אודות מה יש לעשות כדי לקדם את האתר, מהנחיה ליצירת קישורים להנחיה לגרום למבקרים לרצות להשתמש באתר ולשתף אותו, מבלי שלציות להנחיה לא יהיו עדיין תוצאות אמיתיות שניתן כבר לצפות בהן בחלק ניכר מתוצאות החיפוש. אינני מקבל את הסברה של מקדמי אתרים פרנואידיים שהנהלת גוגל שותלת דיסאינפורמציה בהנחיות לציבור.
  
ה. אני מלמד מזה שש שנים מדוע קידום אתר בתוצאות האורגניות כדי להגדיל את מספר הכניסות של מי ששאלו ביטויי זנב ארוך היא שטות מוחלטת. הפתרון המעשי והיעיל באמת שונה לחלוטין.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 27/02/14 על ידי ציפיב 120 צפיות
2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 21/07/14 על ידי אליחי מחשבים 690 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
...