די בהשוואת ביטויי החיפוש, גם ללא ציון ערכים מספריים, כדי לסייע באופן ממשי לשרותי Retargeting שמתחרים בשרות של גוגל.
ואגב, לפני שנים אחדות הורדתי מגוגל אנליטיקס דו"ח מסכם ל-22 חודשים עבור אתר שהתמודד בזירה תחרותית ביותר בגוגל העולמי באנגלית (medical billing software - למעלה מ-1,000,000 קונים בארה"ב, שמרביתם מחליפים את התוכנה פעם בשנה בזכות הפטור ממס). הדו"ח הציג בין היתר 13,886 ביטויי חיפוש שהביאו מגוגל אורגני לאותו אתר רק כניסה אחת (!) בכל אותם 22 חודשים (בנוסף למספר הרב של ביטויי החיפוש שהביא רק 2, 3 ו-4 כניסות, ובהשוואה ל-10,587 כניסות שהביא ביטוי החיפוש העיקרי של האתר). יחס ההמרה היה 3.18% לביטוי החיפוש העיקרי ו-1.66% לביטויים שהביאו רק כניסה אחת בכל אותם 22 חודשים.
האתר היה, עבור הביטוי העיקרי הזה וגם שאר הביטויים המרכזיים, במקום הראשון בגוגל בכל אותו הזמן, ולכן לא ניתן היה לשפר עוד את ביצועי האתר באמצעותם. אבל לא יכולתי לדעת האם הביטויים שייצגו כניסות ספורות הם אכן ביטויי חיפוש נדירים או שמיקום תוצאת החיפוש שלי היה גרוע במיוחד עבורם - לך תבדוק מיקומים ל-17,702 ביטויי חיפוש! מה עוד שבכל יום מתווספות כניסות מביטויי חיפוש שלא הביאו קודם אפילו כניסה אחת. ומה עם ביטויי החיפוש שלא הביאו בכלל כניסות בעבר, אבל שוק היעד מתחיל לשאול בקצב גובר דווקא עכשיו?
ואם חושבים מה קורה עם ביטויי החיפוש שהביאו הכי הרבה כניסות, מתחילים להבין שמה שבאמת חשוב בעבודת קידום האתר איננו בהכרח מי הם הביטויים האלה (כי כך תמצא רק מעט מהמטבעות שאבדו לך, ורק את אלה שחיפשת מתחת לפנס הרחוב), אלא באיזה ביטויים ששוק היעד של האתר מרבה לשאול יש לך יחסית מעט מדי כניסות כי עבודת הקידום לא הייתה די טובה. ככה גם למדתי שהפרקטיקה המקובלת והנפוצה של קידום האתר לכמה שיותר "ביטויי זנב ארוך" היא פשוט מגוחכת.