◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
4.6k צפיות

גוגל אנליטיקס - איך בודקים באיזה מילים נכנסו לי לאתר ?

על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
היי, כבר שנים שלא שמתי אנליטיקס באתר.
אני זוכר שפעם הייתי יכול לדעת באיזה מילים נכנסו לי לאתר ובאיזה מילה נכנסים הכי הרבה, נניח ביום א' נכנסו 500 כניסות ביום מהמילה ''משחקים''.

לא מזמן שמתי אנליטיקס באתר ואני לא רואה איפה זה. זה עדיין קיים ?



עריכה: אני לא מדבר על נתונים בזמן אמת !
על ידי
<a href="http://1.org.il/">-</a>אני חושב שאם עבר יום ואתה בעצמך נכנסת לאחר שעדכת את הקוד אז אולי יש בעיה שם. פעם זה קרה לי וחבר שלי בא במיוחד אלי הבית לתקן לי את זה כדי שזה יעבוד

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
 
Best answer
הממשק של גוגל אנליטיקס השתנה ומעט מבלבל את המשתמשים שהתרגלו לקודם, הסבר לגבי המידע עבור מילות המפתח שגוגל אנליטיקס הצליח למשוך תמצא פה:
https://support.google.com/analytics/answer/1033173?hl=iw

בהנחה והממשק באנגלית אתה מנווט ל
Acquisition
Keywords
Organic

אנא שים לב שחלק מאוד קטן ממילות המפתח מופיע בדוח משום שאת רובם גוגל מסתיר מנתוני ה REFERAL

בהנחה והאתר אומת ב WMT וקושר לאנליטיקס תוכל לקבל מידע מעט יותר רחב תחת
Acquisition
Search Engine Optimization
Queries

שים לב שבדוח הזה קשה מאוד(אפילו בלתי אפשרי) לסנכרן בין מילות מפתח לדפי הנחיתה
תוכל גם לגשת אליהם ישירות מה WMT הסבר ימצא פה:
https://support.google.com/webmasters/answer/35252?hl=iw
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
מלך אתה! תודה מנשה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ודאי שגוגל "מצליח למשוך" את כל ביטויי החיפוש שנשאלו בגוגל והביאו כניסה אחת לפחות. הוא "לא מצליח למשוך" את ביטויי החיפוש שהביאו כניסות ממנועי החיפוש המתחרים, בדיוק מאותה הסיבה שגוגל מונע משרותי Retargeting מתחרים, וגם מבעלי האתרים עצמם, לדעת מה קורה בגוגל.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני מבצע חלוקה בין גוגל, לגוגל אנליטיקס.

גוגל אנליטיקס(או כל כלי מהסוג) לא יכול למשוך את הנתונים הללו מאזור ה REFERAL, בהשוואה לעבר
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה זה "לא יכול"? הוא פשוט לא רוצה. עובדה שהוא מספק נתונים מלאים בדו"חות אדוורדס. הוא הרי יודע איזה ביטוי חיפוש נשאל ועל איזה תוצאת חיפוש הקליק המשתמש, כי כל זה קורה בתוך דף של גוגל שיש לו כתובת ייחודית, שאפילו כוללת את ביטוי החיפוש  (למשל https://www.google.com/webhp?hl=en-US&source=hp#hl=en&q=referral).
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הכוונה היא בהחלט ללא יכול.
הכתובת שהצגת בתגובה היא בדיוק הכתובת אותה גוגל מסתיר מכלי הבקרה.
https://www.google.com/webhp?hl=en-US&source=hp#hl=en&q=referral

הוא מציג אותה בחלק מאוד קטן מנתוני ה REFERAL.

נתוני האדורדס ונתוני ה WMT לא נמשכים מנתוני ה REFERAL אלא ממאגר שונה של גוגל
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
גוגל מסתיר את הכתובת הזו מכלי הבקרה, אבל לא מעצמו. אם עד לפני 3 שנים גוגל סיפק נתונים מלאים ועכשיו כבר לא, סימן שהוא לא רוצה. אם הוא באמת כבר לא יכול, זה רק משום שהתחולל אז שינוי טכנולוגי כל כך קיצוני במערכת של גוגל, שחייב את ביטול היכולת שלה לספק נתונים מלאים, בתמורה ליתרונות חשובים אחרים שבהן זכתה המערכת של גוגל. ידוע לך על דבר כזה?
קולות
–2
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
http://extremetracking.com/
או גוגל אנליטיקס.
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
בחייאת דניאל, תראה מה אני שואל ומה אתה עונה לי .
האם אתה רואה איפשהו שביקשתי כלי אחר מגוגל אנליטיקס ?!
יופי שגוגל אנליטיקס  ממש גאון גדול אתה, שאלתי איפה זה שם.


עריכה: מנשה?? where are you
על ידי <רב סרן> 13.0k צפיות
עם הגישה הזאת אני מאמין שאפסיק לעזור לך, וגם אחרים. יש הבדל בין להבין מה אתה כותב ב10 שורות במקום להגיד: אשמח לקישור לגוגל אנלטיקס למה שכתבת כאן, איך הייתי אמור להבין למה התכוונת. http://www.google.com/analytics/
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
היי riode לוקח לי מעט זמן לענות, לא תמיד אני זמין.
בכל מקרה בצמוד לתשובה יש לך אפשרות לדרג תשובות ובתשובה יש לך כוכב בכדי לבחור תשובה נבחרת.
אנא השתמש בהם.

דניאל שני התשובות לא מתייחסות לשאלת הגולש ולא ברור אם קראת את שאלתו עד לסופה.
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
דניאל נשמה, אני לא מבין איך קישרת את המילה לעזור לתשובה שסיפקת, התגובה השנייה שכתבת הוכיחה שרמת ההבנה שלך לוקה בחסר, או כמו שמנחם אמר אתה כותב תשובה טרם קראת את השאלה עד סופה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
riode, קיבלת תשובה שלא מועילה לך - תגיד תודה, אל תשתמש בה וציין מדוע.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני מבין שאתה מתייחס רק לתוצאות החיפוש האורגניות, כי כניסות למודעות אדוורדס נספרות במלואן ומפורטות בדו"ח אדוורדס.

ה"מילים שנכנסו לי לאתר" הם ביטויי החיפוש ששאלו במנוע החיפוש גוגל לפני שהחליטו להקליק על תוצאת החיפוש שלך. מזה כשלוש שנים הנהלת חברת גוגל לא מעוניינת יותר לאפשר גישה למידע הזה לשרותי Retargeting שמתחרים בשרות הזהה שהיא מספקת, ולכן היא גם לא מאפשרת זאת לשרותי איסוף סטטיסטיקת מבקרים שיושבים ישר על שרת האתר שלך. קח בחשבון שהמידע הזה איננו שייך לך, אלא שייך לגוגל בהיותה בעלת דפי תוצאות החיפוש.

אינני מבין מדוע קיבלת מעמיתי מנשה תשובה שונה, וכך גם מדניאל. האם גוגל שינו את המדיניות שלהם לאחרונה?
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
אני מסכים שצריך להגיד תודה, אבל לא לתשובות שלא קשורות בעליל לשאלה ששאלת, זה כמו שאני אשאל ''איזה קו מגיע לעזריאלי'' ואני אקבל תשובה ''באוטובוס''  .
בקשר למדניות של גוגל גם אני חשבתי שהם ביטלו את השירות הזה, אך כנראה שהם רק הזיזו לו מיקום, בדקתי את מה שמנשה כתב ובאמת אנליטיקס מציג תוצאות אורגניות.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
עמנואל לאיזה שוני בין התשובות אתה מתכוון?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
האם גוגל אנליטיקס מציג עכשיו שוב את מספרן של כל (!) הכניסות לאתר מדפי תוצאות החיפוש שלו, כשהן מסודרות על פי ביטוי החיפוש שנשאל באותו דף?
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
הדיוק לא כשהיה בעבר וגם כמות הכניסות, אבל הכלי מציג השוואה של איזה מהמילים שמחפשים אותך בגוגל נכנסים הכי הרבה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
די בהשוואת ביטויי החיפוש, גם ללא ציון ערכים מספריים, כדי לסייע באופן ממשי לשרותי Retargeting שמתחרים בשרות של גוגל.

ואגב, לפני שנים אחדות הורדתי מגוגל אנליטיקס דו"ח מסכם ל-22  חודשים עבור אתר שהתמודד בזירה תחרותית ביותר בגוגל העולמי באנגלית (medical billing software - למעלה מ-1,000,000 קונים בארה"ב, שמרביתם מחליפים את התוכנה פעם בשנה בזכות הפטור ממס). הדו"ח הציג בין היתר 13,886 ביטויי חיפוש שהביאו מגוגל אורגני לאותו אתר רק כניסה אחת (!) בכל אותם 22 חודשים (בנוסף למספר הרב של ביטויי החיפוש שהביא רק 2, 3 ו-4 כניסות, ובהשוואה ל-10,587 כניסות שהביא ביטוי החיפוש העיקרי של האתר). יחס ההמרה היה 3.18% לביטוי החיפוש העיקרי ו-1.66% לביטויים שהביאו רק כניסה אחת בכל אותם 22 חודשים.

האתר היה, עבור הביטוי העיקרי הזה וגם שאר הביטויים המרכזיים, במקום הראשון בגוגל בכל אותו הזמן, ולכן לא ניתן היה לשפר עוד את ביצועי האתר באמצעותם. אבל לא יכולתי לדעת האם הביטויים שייצגו כניסות ספורות הם אכן ביטויי חיפוש נדירים או שמיקום תוצאת החיפוש שלי היה גרוע במיוחד עבורם - לך תבדוק מיקומים ל-17,702 ביטויי חיפוש! מה עוד שבכל יום מתווספות כניסות מביטויי חיפוש שלא הביאו קודם אפילו כניסה אחת. ומה עם ביטויי החיפוש שלא הביאו בכלל כניסות בעבר, אבל שוק היעד מתחיל לשאול בקצב גובר דווקא עכשיו?  

ואם חושבים מה קורה עם ביטויי החיפוש שהביאו הכי הרבה כניסות, מתחילים להבין שמה שבאמת חשוב בעבודת קידום האתר איננו בהכרח מי הם הביטויים האלה (כי כך תמצא רק מעט מהמטבעות שאבדו לך, ורק את אלה שחיפשת מתחת לפנס הרחוב), אלא באיזה ביטויים ששוק היעד של האתר מרבה לשאול יש לך יחסית מעט מדי כניסות כי עבודת הקידום לא הייתה די טובה. ככה גם למדתי שהפרקטיקה המקובלת והנפוצה של קידום האתר לכמה שיותר "ביטויי זנב ארוך" היא פשוט מגוחכת.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
" האם גוגל אנליטיקס מציג עכשיו שוב את מספרן של כל (!) הכניסות לאתר מדפי תוצאות החיפוש שלו, כשהן מסודרות על פי ביטוי החיפוש שנשאל באותו דף? "

לא, המצב נהיה אף גרוע יותר כי גוגל החלו לסנן יותר מידע מאזור ה REFERER כך שאחוזי הביטויים שכלי הניטור מציגים הופחת בצורה משמעותית מאוד
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתה מתכוון כנראה לומר שאת אחוזי הביטויים שאנליטיקס מציג יש להפחית בפועל למספר שאיננו יכול להיות ידוע. כי אם גוגל היה מאפשר מידע מלא וביטוי מסויים הביא רק 10% מהכניסות, בהצגת מידע חלקי אותו ביטוי עלול להראות כביכול שהוא הביא 35% מהכניסות. לאור מה שסיפרתי בתגובה הקודמת על שיעור ניכר מאד של כניסות מ"ביטויי זנב ארוך נדירים", אפשר לבדוק חלקית (!) את הטענה הזו על ידי סיכום כל האחוזים כדי לראות האם זה מסתכם ב-100%, אם כי האחוז המוצג לכל ביטוי עלול להיות האחוז שמתוך כלל ביטויי החיפוש המוצגים בלבד, אבל אופתע מאד למצוא שגוגל עושים כזו שטות.
על ידי <סגן משנה> 2.1k צפיות
חומר חשוב לדיון: אני כל פעם צוחק מחדש מהסימן קריאה בסוגריים שהמצאתם לעצמכם. חע
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
רק אני אשם בזה. בשבילי לפחות זה הרבה יותר פשוט מאשר לחפש איך לעשות פה הדגשה ולזכור זאת גם בפעם הבאה. בפורום אקטיביטק למשל פעולות כמו הדגשה, ציטוט, קו תחתון וכו' מיוצגות על ידי שורת כפתורים מעל לחלון שבו כותבים את הפוסט או התגובה, ודי לסמן מילה או קטע טקסט וללחוץ על הכפתור.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

...