אם אני מבין נכון את שאלתך, היא מתייחסת להימצאות ביטוי החיפוש (ביטוי המפתח, מנקודת ראות מקדם\מנהל האתר) בכתובת הדף ובתג התיאור (Description).
אם אתה שואל למה מבין שני הדברים המערכת של גוגל מוסיפה לציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף, לביטוי חיפוש נתון, יותר נקודות, אז אין שום דרך לדעת זאת, גם לא על ידי ניסוי מבוקר. הסיבה היא שגוגל לא מאפשר לנו גישה לציוני הרלוונטיות המשוקללים, וכל מה שאנחנו יודעים הוא שתוצאות החיפוש מוצגות על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן לאותו ביטוי. מאותה סיבה אנחנו גם לא יודעים מה הוא ברגע נתון פער ציוני הרלוונטיות שבין כל שתי תוצאות חיפוש סמוכות - הוא יכול להיות נקודה אחת, או עשרות אלפי נקודות.
זה גם לא חשוב, כי לציון הרלוונטיות של הדף לביטוי חיפוש נתון אין גבול עליון (למשל ציון 100 או 100% או 155,987 נקודות) ולכן גם אם השגת ציון חלקי 0 באחד מהפרמטרים שגוגל משקלל את ציוניהם, אתה יכול לשפר את הציון המשוקלל בפרמטרים האחרים.
דע גם שאם גוגל לא מוצא את ביטוי החיפוש הספציפי שנשאל בתג התיאור של הדף אבל כן מוצא אותו בטקסט הדף, הוא מחליף את תג התיאור שחיבר מקדם\מנהל האתר בתג תיאור מתוצרת גוגל, שכולל את ביטוי החיפוש. גם הכותרת (Title) מוחלפת לעתים קרובות, להפתעת מקדמי\מנהלי האתרים.