◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
870 צפיות

מה חשוב יותר בקידום אתרים כתובת ה-ALIAS או ה-meta description?

על ידי 260 צפיות
נערך על ידי
או יותר נכון האם הרובוט של גוגל מתייחס יותר לכתובת ה-ALIAS במיקום מילת החיפוש בגוגול או ל-meta description?
המשך שבת שלוה.

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אם אני מבין נכון את שאלתך, היא מתייחסת להימצאות ביטוי החיפוש (ביטוי המפתח, מנקודת ראות מקדם\מנהל האתר) בכתובת הדף ובתג התיאור (Description).

אם אתה שואל למה מבין שני הדברים המערכת של גוגל מוסיפה לציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף, לביטוי חיפוש נתון, יותר נקודות, אז אין שום דרך לדעת זאת, גם לא על ידי ניסוי מבוקר. הסיבה היא שגוגל לא מאפשר לנו גישה לציוני הרלוונטיות המשוקללים, וכל מה שאנחנו יודעים הוא שתוצאות החיפוש מוצגות על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן לאותו ביטוי. מאותה סיבה אנחנו גם לא יודעים מה הוא ברגע נתון פער ציוני הרלוונטיות שבין כל שתי תוצאות חיפוש סמוכות - הוא יכול להיות נקודה אחת, או עשרות אלפי נקודות.

זה גם לא חשוב, כי לציון הרלוונטיות של הדף לביטוי חיפוש נתון אין גבול עליון (למשל ציון 100 או 100% או 155,987 נקודות) ולכן גם אם השגת ציון חלקי 0 באחד מהפרמטרים שגוגל משקלל את ציוניהם, אתה יכול לשפר את הציון המשוקלל בפרמטרים האחרים.

דע גם שאם גוגל לא מוצא את ביטוי החיפוש הספציפי שנשאל בתג התיאור של הדף אבל כן מוצא אותו בטקסט הדף, הוא מחליף את תג התיאור שחיבר מקדם\מנהל האתר בתג תיאור מתוצרת גוגל, שכולל את ביטוי החיפוש. גם הכותרת (Title) מוחלפת לעתים קרובות, להפתעת מקדמי\מנהלי האתרים.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אוסיף לתשובתו של עמנואל, ואגיד שאיאפשר לדעת, ולא נראה שהציגו על כך מידע בדפי העזרה של גוגל.
לכן אציג השוואה על בסיס המידע שאותו הציג נציג רשמי של גוגל בהנגאוטים של מרכזי מנהלי האתרים של שבהם נוכחתי.

בצורה חד משמעית נאמר שלתגיות הדסקריפשין אין השפעה ישירה על האלגוריתם של גוגל.
בהשוואה לכתובות ידידותיות שנאמר שלהם יש השפעה על האלגוריתם אומנם לא משמעותית.

לשניהם יש השפעה עקיפה על החלטת המחפשים ועל הפרפורמנס בתוצאות החיפוש(וזאת בהנחה וגוגל אכן משתמש בתגיות התיאור)
בנוסף כתובות ידידותיות עוזרות גם לגולשים להבין את מהות התוכן בדף, ומספר פעמים נאמר שמדובר בכתובות "שיתופיות".
מבחינת ניסיון אישי, גם לאחר שינוי דסקריפשין וגם לאחר שינוי כתובות נראה שיש שינוי בטראפיק שאותו הדף קיבל ממנועי החיפוש, אבל איאפשר לשערך אם מדובר בשינוי שגרתי או בשינוי שתלוי בסיבות אחרות לגמרי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ואם ביטוי המפתח\חיפוש נמצא אך ורק בתג התיאור - לא בכתובת הדף, לא בכותרת, לא בטקסט, לא בטקסט העוגן של קישורים נכנסים (חיצוניים או פנימיים) ולא בשום מקום אחר? יש דרך לבדוק זאת על ידי ניסוי פשוט ביותר, כפי שהצעתי לפני שבוע ל-riode בתגובה לאחת השאלות שנשאלו פה (http://www.askpavel.co.il/qa/16270). התשובה תהיה כמובן רק במונחים של "כן" או "לא", ותהיה תקפה רק לרגע עריכת הניסוי.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אתה מחפש למצוא פתרון בעזרת ניסוי(האם אתה מתקשה להשלים עם חוסר הוודאות בתחום הזה?).

אתה לא מבצע חלוקה בין דירוג אלגוריתמי, לזיהוי\הבנת\סריקת התוכן בדף, יש הבדל משמעותי בין שניהם.

הניסוי שלך יכול להראות שתגית התיאור עוזרת לגוגל להבין מה מהות התוכן שבדף, למרות זאת אין זה אומר שמדובר בסיגנלי באלגוריתם
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
המחלוקת בינינו בנושא הניסויים בעלי תוצאה בינארית (0 או שונה מ-0) תיפתר כנראה רק במסגרת סיעור מוחות רב-משתתפים למשך 3-4 שעות, ולאחר ביצוע הניסוי שהצעתי.

הנקודה שלי היא שאם גוגל מציג SERP שאיננו ריק לביטוי חיפוש נונסנס (שלא היו לו קודם שום תוצאות חיפוש בגוגל), ושנמצא עכשיו רק בתג התיאור כתוצאת חיפוש יחידה לאותו ביטוי, זו הוכחה חד-משמעית לכך שציון הרלוונטיות של הדף לאותו ביטוי חייב להיות 0< . משמע, מדובר כבר לא רק באינדוקס אלא גם בדירוג, וזה היה חייב להיות סיגנל באלגוריתם.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
גם אני חשבתי ככה בעבר, למרות זאת נתקלתי בכל פעם בחלוקה שונה:
המתבססת על הבנת מהות התוכן בדף, בהשוואה לדירוגו בתוצאות החיפוש.

נראה שמבצעים חלוקה מאוד משמעותית ביניהם, גם במקרים של סכמה לדוגמה, וגם בפעולות עם מובהקות סמנטית חלשה יותר כמו כותרות, הדגשות וכו
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מצטער. לא ממש הבנתי. תואיל להסביר.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מצטער על שגיאות הכתיב תיקנתי אותם.
אתן לך הסבר שקל לי יותר להציג.
בספריה יש לך 2 ספרים שמדברים על X, אם תחפש תמצא את שניהם, זה שהם שם לא אומר שאלו הספרים הטובים ביותר.

העובדה שהדף מדבר על X לא אומרת שהוא איכותי.
נראה שבכל התשובות ביצעו חלוקה בין ה 2
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
זה לא עונה על הטענה שלי. אם גוגל מוצא שלביטוי חיפוש נתון יש רק תוצאת חיפוש אחת באינדקס, זה לא חשוב עד כמה היא רלוונטית לביטוי החיפוש. עצם הכללתה באינדקס והצגתה בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי אומרת רק שיש לה לפחות רלוונטיות >0. ניסוי בינארי נועד רק להבחין בין רלוונטיות 0 לרלוונטיות >0 ברגע ביצוע הצפיה בתוצאות הניסוי. לניסוי מבוקר שנועד להפיק תוצאות כמותיות, במונחים של שיעור הרלוונטיות (עד כמה הוא רלוונטי\איכותי\וכו') גם אני לא מאמין.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא ניסיתי לענות לטענה שלך, הצגתי את המידע כמו שהוא, את המסקנות משאיר לך
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לא הצגת מידע שאני חולק עליו אלא מידע שאיננו רלוונטי לנושא הדיון. במתמטיקה ובלוגיקה מסקנה שמחייבת אותי מחייבת גם אותך וגם את John Mueller.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 23/10/13 על ידי avij 170 צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 12/10/15 על ידי taltali 330 צפיות
...