היי זקן השבט, אני אנסה להסביר בקצרה על התאמת האתר לקהל היעד שלו.
ניקח לדוגמא אתר שמוכר נעלי ספורט לנשים בלבד, כאן צריכה לבוא ההבנה שלמרות שיש לנו קהל יעד מסוג אחד (נשים שרוצות לקנות נעלי ספורט), עלינו לפרק אותו לגורמים על ידי "מחקר פרסונות".
(פרסונה - דמות בדיונית שאנחנו נותנים לה : מראה, שם, מאפיינים דמוגרפיים, מאפיינים גיאוגרפיים, תכונות אופי, תחביבים, סדר יום ועוד - כל זאת על מנת שתהיה לנו אפשרות לערב "משתמשים אמיתיים" בתהליך קבלת ההחלטות שלנו).
בדרך כלל אנחנו מאפיינים 5-7 פרסונות, כאשר לכל פרסונה אנו יוצרים מה שנקרא תסריט שימוש (User scenario) שדומה למעין תרשים זרימה שכולל את כל הפעולות של אותה הפרסונה מרגע שנכנסה לממשק המאופיין ועד שיצאה (שם אנחנו מנסים להבין מה הצרכים שלה ? למה היא נכנסה לאתר שלנו ? איך אנחנו מספקים לה את הצורך שלה בצורה האפקטיבית ביותר). בכל תהליך כזה אנחנו משתדלים ל"תפור" את כל סוגי התסריטים בהתאם לאותו האתר, לדוגמא : פרסונה - משתמש חדש באתר, פרסונה - מנוי מחדש, פרסונה - בעלת נפח שימוש גבוה (ונמוך), פרסונה - נטש עגלה וחזר, פרסונה - הגיע מפרסום מסויים \ מדינה מסויימת ועוד.
ברגע שיש לנו כבר מוקאפים או עיצוב מוכנים, אנחנו מכינים מה שנקרא "מוקאפ קליקבילי" שיוצר לנו דמו של הממשק (ללא צורך בכתיבת קוד), אנחנו מאתרים משתמשים אמיתיים שמקבילים בתכונות לפרסונות שלנו (את כל תהליך הפרסונות אנחנו עושים בצמוד ללקוח, אלו בדרך כלל משתמשים קיימים שלו, ובהמשך הוא גם דואג לספק לנו את אותם המשתמשים למבדקים), ועושים באמצעותם מבדקי משתמש שמאשרים לנו (או שלא) אם תהליך האפיון שלנו היה נכון.
אז בתשובה לשאלתך - אם אחד מהיעדים שלנו באתר הינו למשוך את קהל הגולשים לקרוא מאמרים בנושא מסוים, אנחנו ננסה להבין מה סוג התוכן (בהתאמה לאותו הנושא) שהכי ימשוך את אותה הפרסונה, ואז נדאג לייצר תכנים מתאימים לשתול אותו באתר.