עד כמה שאני מבין ומעודכן, אם אתה משווק מוצר או שרות, והמודעה שלך מוצגת לכל מי שנחשף למודעה באתר שפונה לציבור הכללי, אתה משלם פר חשיפה ויכול אולי לשלם גם פר קליק על המודעה ששולח את המבקר לדף הנחיתה שלך. לעומת זאת, ב-Adwords, אתה נחשף רק למי שהביע עניין ספציפי, על ידי מאפייני ביטוי החיפוש ששאל, במוצר או בשרות שלך. ולכן מי שהקליק על המודעה שלך ונכנס לדף הנחיתה מהווה למעשה ליד, כי הוא הביע עניין ספציפי מתאים, גם אם מסיבות הסטוריות ממשיכים לקרוא לשיטת התשלום הזו CPC (תשלום פר קליק). ואילו על מודעה שמוצגת בדף תוצאות חיפוש, אפשר לבחור לשלם רק על עצם החשיפה למי שכאמור הביע עניין ספציפי, גם אם לא הקליק על המודעה.
בוא נניח ואני מקדם אתר בבעלותי למקום הראשון בגוגל לביטויי החיפוש שמגדירים עניין במוצר או בשרות שלך, למרות שאני לא משווק אותו, אלא רק מתוך רצון לשווק את הלידים שהוא יוצר לך או למי ממתחרייך שהציע לשלם לי הכי הרבה פר ליד. אולי אני גם מצליח לפתות כל מבקר לעבור דרך מערכת שאלות או אמצעי אחר שמשביח את הליד ומקנה לו ערך הרבה יותר גבוה, ואז או שאציע את הליד במחיר גבוה במיוחד, תמורת בלעדיות, או במחיר יותר נמוך וללא בלעדיות.
לשאלה ששאלת: "מה הדרך הפרסומית הכי מומלצת היום להשגת לקוחות עבור העסק, CPL? או CPC?" אין לכן כל משמעות.