המשך:
מאידך, אפשר בהחלט לומר שרק הבעלים של adactive.co.il הוא ממש מקצוען, כי הוא לבדו הצליח להביא דף מתוך האתר שלו למקום הראשון בגוגל, נגד כל שאר מקדמי האתרים בישראל (וזו לא הצלחה רגעית - הוא במקום הראשון מזה 6 חודשים לפחות). לעומת זאת, מי שנמצאים במקומות 2-5 לא הצליחו במטלה, אבל לא ניתן לומר שלא זכו לפחות להצלחה חלקית (על פי הקריטריון שלך - להכלל בין חמשת מקדמי האתרים הכי טובים בישראל). ולעומת הראשון וארבעת הנוספים, כל שאר מקדמי האתר בישראל נכשלו (!) כשלון מחפיר (מי יכול להראות שמקום 9 שווה משהו שהוא יותר מזניח?).
הבעיה היחידה עם התיאור המחמיר הזה היא שאפשר בהחלט שלבעלים של adactive אין מושג קלוש מה היא הסיבה האמיתית שגרמה לגוגל להקפיץ את הדף הזה מהאתר שלו למקום הראשון! אם הוא אכן לא יודע מה היא הסיבה האמיתית (כי הוא לא ביצע למשל פרוצדורה מחמירה שהצליחה לשלול את כל הסיבות האפשריות החלופיות), אני גם בטוח שהוא למרות זאת מפנטז שהוא כן יודע מה היא הסיבה. אבל המבחן האמיתי הוא היכולת להקפיץ באותו האופן כל אתר אחר למקום הראשון, גם אם לא בהכרח בזירה שבה מתחרים כל (!) מקדמי האתרים בישראל האחד בשני, אלא בזירות (ביטויי חיפוש) שבהן מתחרים זה בזה רק מאות ספורות של מקדמי אתרים ישראליים.
על האפשרות שבעל האתר (או מנהל מטעמו) איננו יודע את הסיבה האמיתית של הקפיצה למקום הראשון בזירה סופר-תחרותית, הצגתי פה בפורום פעמים רבות בעבר, לאחר שאתר קודם קפץ תוך שבועיים משום מקום למקום הראשון בביטוי [קידום אתרים]. כולם ייחסו את הסיבה לתרומה הכוללת של כ-2,000 קישורים נכנסים, בעוד שאני הצגתי גם את האפשרות החלופית ש"קישור קסם" יחיד עושה את כל העבודה, בעוד ששאר 1,999 הקישורים הנוספים משמשים רק כדי להסוות אותו, ותרומתם הכוללת היא אפסית או אפילו שלילית. בסופו של דבר התברר אז שהוא כן יודע את הסיבה האמיתית להצלחה, כי את "קישור הקסם" (למעשה 4-5 קישורים) הוא רכש בכסף! אבל אפשר בהחלט להניח גם את קיומו של "קישור קסם" שלא המקשר ולא המקושר יודעים עליו שהוא "קישור קסם". וזו אולי גם אחת מהסיבות מדוע הנהלת חברת גוגל זונחת בהדרגה את שיטת דירוג תוצאות החיפוש שמבוססת על קישורים.