כל הסבר מדוע תוצאת חיפוש אחת היא במקום 1 ותוצאה אחרת היא במקום 2 או 11, ולא להפך, הוא הסבר מופרך, כי הוא לא יכול לשלול הסברים חלופיים אחרים (אתה ספרת למשל את מספר הקישורים, אבל אולי אחד הקישורים שלו שווה כמו 1,000,000,000 קישורים של המתחרים שלו).
קידום אתרים (נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש) איננו מקצוע של ידע, כי גוגל מסתיר מאיתנו 95% מהנתונים הדרושים לנו לענות על שאלה כמו ששאלת. קידום אתרים זה מקצוע שמהותו קבלת החלטות מושכלות בתנאי אי-וודאות קיצונית.