◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
548 צפיות

איך להחליף תוכן עמוד או להחליף עמוד מבלי לפגוע בקידום שלו?

על ידי 130 צפיות
נערך על ידי
היי,

באתר יש מאמר בנושא מסוים. תוכן המאמר הפך ללא רלוונטי.
נכתב מאמר חדש - ארוך יותר משמעותית ומסודר נכון יותר מבחינת מילות מפתח וכדומה.

המאמר המקורי רץ יפה מאוד בחיפוש אורגני וגם יש לו קישורים חיצוניים בכמות נאה.

המטרה היא שגולשים מקישורים חיצוניים וגוגל יגיעו כעת למאמר החדש ולא הישן וגם שגוגל יסרוק את התוכן החדש.

כיצד לעשות זאת?
האם להחליף את התוכן בכתובת של המאמר הישן?
האם להוסיף את התוכן בכתובת של המאמר הישן?
האם להכניס את המאמר החדש כעמוד חדש ובעמוד הישן לשים קישור לחדש?
האם להכניס את המאמר החדש כעמוד חדש ולעשות הפנייה של הכתובת הישנה לחדשה?
משהו אחר?

תודה מראש!!

3 Answers

קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי

אתה יכול להחליף את התוכן באתר שלך או לעבות אותו על מנת שלא לאבד את התנועה הנכנסת, אבל אם התוכן החדש יהיה פחות מעניין אתה עלול לאבד גולשים וציון כללי.

לפי עניות דעתי הייתי מפנה גולשים לפוסט החדש על מנת להגדיל חשיפה וכך הייתי נהנה משני פוסטים מוצלחים במקום אחד באופציה. אני לא בטוח שהפוסט החדש בהכרח יצליח יותר בגלל האורך או הסדר.

לגבי "נכתב מאמר חדש - ארוך יותר משמעותית ומסודר נכון יותר מבחינת מילות מפתח וכדומה"

מאמר ארוך או מסודר מבחינת מילות מפתח, אינו תורם לאיכות הפוסט ואף מזיק מאוד. עדיף פוסט קריא שגולשים ימצאו בו ערך רב ולפעמים אין לגולשים זמן לקרוא מאמר של 5000 מילים על ניקיון בית. לפעמים עדיף מאמר קצר וקולע אשר באמת תורם וקריא, הגולש יהנה יותר ואולי יחזור לאתר לקרוא עוד פוסט.
על ידי 130 צפיות
תודה.
אז אם לדוגמא המאמר הוא בן בערך 1,800 מילים ויש תוכן עניינים מסודר (9 ראשי פרקים) -  אני יכול לחלק ל-413 מילים + 384 + 420 + 527
האם לפצל למספר פוסטים עם קישורים פנימיים ביניהם?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אם תחלק ליותר מידי פוסטים סביר להניח שהגולשים לא ימצאו את התוכן שרצו, עדיף להיות קצר וקולע עם תוכן ענייני..

אתה מחלק את זה לפי מילים ולא לפי התוכן, אין טעם לחלק תוכן איכותי לחלקים קטנים.
על ידי 130 צפיות
תודה רבה ! ....
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לפני קריאת התשובה אמליץ לך לצפות ב 2 התשובות פה שאולי יעזרו לך לגבש מסקנה:



בגדול כל עוד בכתובת אין שום סממן תקופתי שיכול לבלבל את הגולשים הייתי מעלה את המאמר החדש על אותה הכתובת, וגם פה אני יוצא מנקודת הנחה שהתוכן החדש מספק מענה לאותו הצורך (או ה INTEND)

אם תוכן המאמר הישן איננו רלוונטי יותר אז עדיף להוריד אותו, למרות זאת אם תמצא שיש לו עדיין ערך משמעותי אתה יכול להעביר אותו לארכיב ולקשר אליו מהדף החדש (במקרה וזה רלוונטי)

התשובה דיי אינדיבידואלית לכל מקרה ותשתנה בהתאם לתוכן (לפעמים גם שווה לרכז את 2 המאמרים באותו הדף תלוי בתוכן)

מבחינת דפים ארוכים אני מעדיף לרכז את התוכן בדף מרוכז אחד (בעיקר בגלל שהפוטנציאל להצלבת ביטויים גודל)
למרות זאת אני יכול להחליט אחרת אם אקבל מידע סטטיסטי שמציג לי שמדובר בטעות מבחינת UX או אם אצטרך לבצע חלוקה בהתאם לאסטרטגיית התוכן או ארכיטקטורת מידע באתר.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם תוכן הדף הפסיק להיות רלוונטי לקוראים, והקוראים יבינו זאת ויאותתו לגוגל על אכזבה מהביקור בדף, הרי שציוני הרלוונטיות של הדף ירדו. אז עדיף פשוט להחליף את תוכנו של אותו דף באותה הכתובת. מאידך, אם הקוראים לא יבינו שהתוכן החדש רלוונטי עבורם, הם יתאכזבו מהתוכן החדש ויאותתו לגוגל על כך. זה קורה כל הזמן במדור ה"שאלות ותשובות" פה, כאשר ניתן לקרוא תשובות שפורסמו לפני שלוש שנים והפכו לשגויות בעליל.

הפתרון: תוסיף לתוכן החדש פיסקה שמסבירה מדוע התוכן הישן כבר לא רלוונטי לקוראים, ותציין רק את הנקודות העיקריות שהפכו ללא-רלוונטיות.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

...