אני רואה שרק חמישה חברים מצאו לנכון להגיב למימצא שמייצג לדעתי מהפכה גמורה באופן פעולת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל - גוגל כבר לא זקוק למקדמי האתרים כדי שיורו לו, באמצעות "פעולות קידום" אלו ואחרות, עבור איזה ביטויי חיפוש יש לאנדקס את דף האינטרנט, ובאיזה מקום. זאת הפתעה גדולה גם עבורי, משום שעד עכשיו הייתי יכול להוכיח שלא גוגל קובע איזה מיקום יקבל הדף שאתה "מקדם" בסדר הצגת תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון. מי שקובע את המיקום, על פי התפיסה שממנה אני נאלץ להיפרד עכשיו, הם מקדמי האתרים של תוצאות החיפוש המתחרות.
כדי "להזמין" לבימה שעליה מתנהל הפולמוס המקצועי הזה, מומחים נוספים, קראתי את מה שכתב Rand Fishkin ב-
http://www.link-assistant.com/news/7-seo-trends-for-2016.html?utm_source=email&utm_medium=broadcast&utm_campaign=2016-seo-21102015#tip-07 , ואת מה שכתבו האחרים בפרקים הנוספים של אותו פוסט (What's coming for SEO in 2016? , ובו תמצית של הרצאות מכנסי SMX East ו- Pubcon שהתקיימו לאחרונה). וכך הוא מתחיל:
"7. Even if user behavior isn't a ranking factor yet, it will surely be one soon
Whether or not user behavior factors affect rankings is a controversial topic: Google denies it, while many experiments prove the opposite.
Anyhow, even if user signals are not influencing your rankings right now, common sense and logic say they are the ranking factors of tomorrow, so it may be wise to get ready today.
Rand Fishkin presented his 2-algorithm concept of SEO, suggesting search marketers to combine classic Google-oriented and the new searcher-oriented SEO..."
הבעיה הגדולה פה היא שהטענות המוצגות סותרות את ההנחיה המפורשת (
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ) של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים, מחודש מאי 2013, מה עליהם לבצע בפועל כדי לגרום לגוגל לקדם את האתרים שלהם במעלה סדר הצגת תוצאות החיפוש, ועל חשבון תוצאות החיפוש המתחרות:
"In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share."
ובעברית: "באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם."
אין בההנחיה הזו כל איזכור לקישורים (classic Google-oriented במונחים של Rand Fishkin) כגורם שתורם לקידום אתרים, אם כי איזכור לקישורים היה קיים בנוסח הקודם של אותה הנחיה, והוסר כאמור בחודש מאי 2013.
כדי להסכים עם טיעוניו של פישקין אין מנוס מלהעלות את השאלה: איזה סיבה היתה יכולה להיות להנהלת חברת גוגל להנחות את בעלי\מנהלי האתרים לזנוח את העבודה על "קישורים" ולבצע מזה שנתיים וחצי (!) "פעולות קידום" שעדיין אינן מועילות ("common sense and logic say they are the ranking factors of tomorrow")? מאידך, אם לא נמצא סיבה כזאת, אין מנוס מלשלול את תוקף הנחותיו ומסקנותיו, ואת האוטוריטה המקצועית של Rand Fishkin ולבסס את "עבודת הקידום" על ציות קפדני להנחיה המפורשת של הנהלת חברת גוגל.