◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.2k צפיות

שינוי TITLE באתר ובעמודים ספציפיים

על ידי 330 צפיות
שלום,
יש לי שאלה:

שינוי ה-TITLE של האתר יכול להזיק ולגרום לצניחה במיקומים?

והאם ניתן לשנות באופן ספציפי את הTITLE (כותרת SEO בעמוד ספציפי ולאו דווקא של האתר כולו) לכותרת ששייכת לנושא של הדף והתוכן ושוב - לא לגרום לצניחה במיקומים?

3 Answers

קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי

מניסיון שלי ניתן להחליף כותרת לעמודים שונים, אך העמוד מאבד הפניות מאתרים שונים (באם יש כאלה) וחשוב מאוד שלא להתחיל להחליף כמות גדולה מידי.

החלפת כותרת לעמוד בודד לא תייצר גלים ותנועות גדולות לאתר, לאומת החלפת מספר רב של עמודים והמתנה לסריקה והצגה מחודשת של העמודים.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
למה ששינוי הכותרת ישפיע על ההפניות לעמודים, יכול להיות שהתבלבלת בין כתובת לכותרת?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אם עצם ההופעה בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי חיפוש נתון, שלא לדבר על המיקום, היה תלוי במה שעשה או לא עשה מקדם האתרים, לא היינו נתקלים במימצא שהצגתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 .

אני מבין משאלתך שאת כותרות הדפים שלך בונה מערכת אוטומטית, אתה מוצא מקום לשפר וחושש מנזק. אבל אתה שואל שאלה שגויה. כפי שעניתי לך לפני כמה ימים בתשובה לשאלה אחרת: "אי-אפשר ללמוד משהו חד-משמעי מתזוזות במיקומים - אם ירדת ממקום 5 למקום 7, אפשר שציון הרלוונטיות שלך עלה ולמרות זאת המיקום ירד כי ציוני תוצאות חיפוש מתחרות שהיו קודם במקומות 6 ו-7 עלו מעל לציון שהשגת, וגם אפשר לעלות ממקום 7 למקום 5 למרות שציון הרלוונטיות דווקא ירד." מסיבה זו גם תשובתו של חברי עמית עוז שגויה ואין מקום לפעול על פיה.

שכח את מה שלמדת ותתחיל לקדם אתרים על פי ההנחיה המפורשת של הנהלת חברת גוגל לבעלי אתרים: https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw . אם ההנחיה מפתיעה אותך, או שמשהו בה לא לגמרי ברור, חזור לכאן ושאל.

נוסף על כך, אני מבין שמטרת השאלה היא ללמוד מה נדרש לבצע (במקרה זה עם כותרות הדפים) כדי להביא את דפי האתר לצמרת תוצאות החיפוש לביטויי חיפוש ששוק היעד שואל. מקום בצמרת דרוש כל עוד מי שמבצעים חיפושים במנוע חיפוש הם בני אדם שמסתפקים בעיון ב-5 עד 10 תוצאות החיפוש העליונות.

והנה מסתבר שבתוך שנה מי שיבצעו "חיפושי מטרה" (ולא לצורך הנאה מעצם חווית השופינג) של מוצרים ושירותים במנועי החיפוש יהיו בעיקר "מזכירות אלקטרוניות" משוכללות, שלא יתעייפו ולא יתלוננו לסקור את כל תוצאות החיפוש, ממקום 1 ועד מקום 1,000, עבור מבחר גדול של ביטויי חיפוש שנגזרים מהבקשה שלך, ולהגיש לך רשימה קצרה של למשל 5 חלופות לבחירתך, או אפילו לדלג על הגשת הרשימה הקצרה ולבצע עבורך את הבחירה ואת הרכישה.

האתגר של מקצוע קידום האתרים יהפוך אם כן מעבודה שנועדה "לשפר מיקומים לצמרת" לעבודה שנועדה לגרום ל"מזכירות האלקטרוניות" לכלול את האתר או דף הנחיתה ברשימה הקצרה (או, כאמור, לבחור ולרכוש בחלופה אחת מסויימת ולא לבחור באחרות) ולגרום לך לבחור חלופה אחת מסויימת ולא לבחור באחרות.

קראו עוד ב- http://www.askpavel.co.il/qa/18804 .
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
"שינוי ה-TITLE של האתר יכול להזיק ולגרום לצניחה במיקומים?"
כן יכול, ויכול גם בדיוק ההפך

"והאם ניתן לשנות באופן ספציפי את הTITLE (כותרת SEO בעמוד ספציפי ולאו דווקא של האתר כולו) לכותרת ששייכת לנושא של הדף והתוכן ושוב - לא לגרום לצניחה במיקומים?"

תיאורטית כן, משום שהוצג בצורה ברורה שהכותרת נבחנת ע"י האלגוריתם אפשר להצהיר בצורה מוחלטת שהיה שינוי בחשיפת הדף בתוצאות החיפוש.

משום שהשאלה דיי פילוסופית ולא ממש נקודתית התייחסתי אליה באותו האופן אשמח להרחיב במקרה הצורך
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
"הכותרת נבחנת ע"י האלגוריתם..." גם כדי להכריע האם להשאיר אותה כמו שהיא משום שיש בה את ביטוי החיפוש הספציפי ששאל אותו משתמש גוגל ספציפי, או להחליף אותה בכותרת תוצרת גוגל שכן כוללת את אותו ביטוי חיפוש. וזאת מלבד שיקולים נוספים.

אבל זה לא אומר שעצם הופעת ביטוי החיפוש בכותרת משפרת את ציון הרלוונטיות של הדף.
שאלה נשאלה על ידי 30/09/15 על ידי 330 צפיות תודה רבה לעונים, שאלה נוספת

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 30/09/15 על ידי taltali 330 צפיות
2 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 4/03/14 על ידי sidi_d 390 צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 18/10/13 על ידי Insane 250 צפיות
...