◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.1k צפיות

איך אפשר להצליח בקטגוריה מלאת תחרות?

על ידי 280 צפיות
היי, אני רוצה לדעת איך אפשר להביס את היריבים ולהגיע לעמוד ראשון?
בוא נזרוק דוגמא, אתר של העלאת תמונות בלבד. כל האתר הוא למטרת העלאת תמונות.

יש עשרות אתרים כאלה גם אם ניכנס לעמוד 5 בחיפוש "העלאת תמונות".

אז איך בעצם אפשר עכשיו להקים אתר העלאת תמונות ולהגיע בתוך כמה חודשים לעמוד הראשון? אם זה בכלל אפשרי?

אני מפתח אתרים, אני חקרתי, קראתי ויישמתי הרבה מתחום ה-SEO מהצד של המפתח. השאלה היא, איך עובד שאר הקידום? אני פיתחתי בצורה האופטימלית ביותר למנועי חיפוש. איך מתנהל עכשיו העבודה של מקדם האתרים? מה הוא עושה בעצם כדי להביא אותי לעמוד 1? ושוב, אם זה אפשרי בכלל.

תודה רבה. אשמח לתשובה מפורטת אם תוכלו.

3 Answers

קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי

מידת הצורך ורמת הבידול של האתר החדש שלך, יתרמו ויכריעו בתחרות מול שאר המתחרים. רמת השוני, האיכות, גודל האתר וכמות הגולשים המרוצים תקבע את חוקי המשחק..
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, אינני סבור שגודל האתר קובע - תלוי לגמרי בביטוי החיפוש, במוצר ובמאפייני שוק היעד הספציפי.

"כמות הגולשים המרוצים" זה לא מספר אלא וקטור, כי יש לו גם כיוון: מ"הכי מרוצים" דרך "מרוצים" ועד ל"מאד לא מרוצים", וכל דרגות הביניים.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
לדעתי יש משקל לאתרים גדולים עם צוות כותבים, ריבוי תוכן איכותי ומתחדש, ריבוי קליפים ותמונות..

ככל שהאתר יותר פעיל ומתחדש הוא זוכה לכמות גולשים גדולה יותר וכן גם ציונים גבוהים יותר. שים לב שאני מתייחס לפעילות איכותית בלבד ולא סתם אוסף של תוכן בעשרה שקלים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מה בדבר אתר שמשווק להמונים מוצר שעולה רק 6 ש"ח וצורכים אותו רק פעם אחת?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
גם מוצרים בטווח מחירים נמוך, מתחרים בזירה תחרותית מול חברות כמו רשת דולר שמציעה מגוון גדול של מוצרים בטווח מחירים נמוך ובקטגוריות זהות..

אם מדובר על מוצר בלעדי, הרי וסביר להניח שלא יהיו הרבה מוכרים והרבה תחרות.

בוא ונחשוב לדוגמא על חנות פרחים...

זה לא מספיק להיות רק מוכרי פרחים ולצלם כמה זרים על מנת לככב במיקומים טובים, צריך להיות אתר נרחב יותר עם זרי כלה, עציצים לבית, שוקולדים, סידור זרי ממתקים ועוד...

כל קטגוריה נפתחת למגוון עמודים עם מתכונים, גלריות של תמונות, הסברים כאלה ואחרים, מוצרים נלווים וכלים ועוד..

יש גם פורום תמיכה פעיל, אינדקס חנויות, אינדקס בעלי מקצוע בענף ועוד..


ולדעתי אם לוקחים את כל המבנה הגדול הזה אשר מושך כמות גדולה של גולשים בקשת רחבה של נושאים ופתרונות לצרכים שונים, מקבלים מגה אתר תחרותי מאוד שממש קשה לעקוף אותו ועוד אם יש מספר שחקנים כאלה במגרש אז התחרות קשה מאוד...
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מה שרציתי להמחיש באותה דוגמא הוא שלא סביר להניח ששוק היעד של מוצר המוני שעולה רק 6 ש"ח וצורכים אותו רק פעם אחת יטרח לקרוא עשרות דפים בכל אחד מעשרות האתרים המתחרים על שיווק אותו מוצר, בטרם יחליט באיזה אתר יבצע את הרכישה. זאת דוגמא קיצונית והיפותטית כמובן, שמייצגת את קצהו של טווח רחב.

לעומת זאת, הדוגמא של חנות הפרחים מעלה את הבעיה המשותפת לכל אתרי המסחר האלקטרוני שמשווקים מבחר גדול של מוצרים - בעל האתר ממשיך לחשוב במונחים מיושנים ("כל מוצר נוסף שאוסיף לאתר מגדיל את נפח המכירות - כאילו החנות הקטנה שלי במרכז המסחרי של השכונה מתנפחת פתאום לחנות פרחים ענקית באותו המקום"), בעוד שמנהל שיווק באינטרנט חייב לחשוב במונחים של גודל הסיכוי לתפוס נתח מהשוק על חשבון המתחרים הראויים בתקציב שיווק מוגבל. במרבית המקרים עדיף לפצל את השיווק לכמה אתרים שכל אחד מהם משווק מוצר אחד ויחיד, או לכל היותר מבחר דגמים של אותו מוצר.

השגיאה שאתה עושה לדעתי בהנחה ש"...המבנה הגדול הזה אשר מושך (!) כמות גדולה של גולשים בקשת רחבה של נושאים ופתרונות" היא שבתקציב שיווק מוגבל תצליח להשיג מקומות עליונים בגוגל עבור כל ביטויי החיפוש שמייצגים את "הקשת הרחבה", נגד ועל חשבון כל המתחרים הראויים שבתחילו לפנייך ויבואו אחרייך.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ודאי שאפשר - עובדה שגם תוצאות החיפוש שבצמרת מתחלפות עם הזמן. אבל צריכים להתקיים שני תנאים:

1. מיזם האינטרנט הוא בבעלותך.

2. אתה פועל על פי ההנחיה העדכנית ביותר של הנהלת חברת גוגל לבעלי אתרים, מה עליהם לבצע כדי שהאתר יקודם בתוצאות החיפוש (על חשבון כל שאר תוצאות החיפוש המתחרות):
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw .

אם ההנחיה מפתיעה אותך, או שמשהו בה לא לגמרי ברור, חזור לכאן ושאל.
על ידי 280 צפיות
מגניב. התחלתי לקרוא. שאלונת, אתר כמו העלאת תמונות שהבאתי לדוגמא, יכול לקבל דירוג גבוהה גם אם אינו מכיל בלוג/פורום/כתבות/תוכן מתעדכן יום-יום?
הדהים אותי היום לראות שבחיפוש "העלאת תמונות" נמצא בתוצאה הראשונה - אתר שנראה די חדש (לא ראיתי אותו מעולם בגוגל), אתר שמכיל בסך הכל 3 דפים. http://jpg.co.il/
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. התשובה היא: כן.
ב. http://jpg.co.il ממחיש את מה שכתבתי מעלה.
על ידי 280 צפיות
מצטער, אני מסתכל על jpg.co.il, ובאמת לא מבין איפה הוא כזה עומד בהנחיות של גוגל... תוכל למקד אותי קצת? למה הוא כזה טוב לעזאזעל?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אנחנו לא יודעים איזה דגם (למשל מודל 2005 או כבר מודל 2015) של מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל מופעל עבור ביטוי החיפוש "העלאת תמונות". אבל אם תעבוד על פי מודל 2015, אולי לא תשיג מיד מקום בצמרת, אבל לא תופתע מאד לרעה כאשר הדגם יוחלף.

אני עובד על המצאת ופיתוח פרוצדורה שתדע לבצע את ההבחנה הזאת.

למה אתה לא ממלא את כל פרטי הפרופיל האישי שלך פה?
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
כעיקרון השאלה יותר פילוסופית ופחות טכנית.

אם אתייחס לפן הטכני אני נתקל במקרים שבהם מפתחים שחושבים שהם סיימו לטפל בכל השיפורים ממש טועים ותמיד אפשר לרדת לרמות הקטנות ולשאוף למושלמות (גם כאשר ה ROI נמוך מאוד)

בגדול אפשר לשפר את האתר מבחינת UX ולעבוד על אפיקים משלימים כמו התאמת אסטרטגיית תוכן, יצירת אוטוריטה ובגדול להפוך לשחקן דומיננטי בנישה (גם אם מדובר בפלח קטן)

אם אתה מגלה שבתור מפתח אתה לא מצליח למצוא פתרון, גם כאשר אתה מפתח מהטובים שבתחום (ואם אתה מבין SEO אתה כן) אז הגיע הזמן למצוא צלע נוספת שתתעסק בפיתוח עסקי או שיווק.
כדי לא לבזבז את הכישרון שלך על מטלות שבהם אתה או לא מתמחה או נדרש ללמוד ולהרחיב את הידע שלך (שסך הכל זה בסדר כל עוד יש לך מוטיבציה וזמן)

תשובות נוספות שאולי יעניינו אותך:

סיקור מלא של ההאנגאוט
https://plus.google.com/+MenasheAvramov/posts/8hrZnL5uR1M


סיקור מלא של ההאנגאוט
https://plus.google.com/+MenasheAvramov/posts/K85CSj613W4


סיקור מלא של ההאנגאוט
https://plus.google.com/+MenasheAvramov/posts/ZQ1byhgvmqX


סיקור מלא של ההאנגאוט
https://plus.google.com/+MenasheAvramov/posts/1u7t8nn2Eea


סיקור מלא של ההאנגאוט
https://plus.google.com/+MenasheAvramov/posts/6EWpsf5ewoc
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. זו לא שאלה פילוסופית ולא שאלה טכנית אלא שאלה מתמטית (כמותית), או במילים אחרות, לא שאלה של "מה?" או "איך?" אלא שאלה של "כמה?".

גוגל מסדר הרי את תוצאות החיפוש לכל ביטוי חיפוש על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן לאותו ביטוי חיפוש, ולכן כדי להכריח את מערכת הדירוג של גוגל להציג את תוצאת החיפוש שאתה מקדם במקום הראשון, עליך לשפר את תוצאת החיפוש עד שהיא תהיה זכאית לציון רלוונטיות עוד יותר גבוה מהציון שיש כרגע לתוצאת החיפוש שמוצגת במקום הראשון.

ב. אני מסכים לחלוטין עם העצה "למצוא צלע נוספת שתתעסק בפיתוח עסקי או שיווק. כדי לא לבזבז את הכישרון שלך על מטלות שבהם אתה או לא מתמחה או נדרש ללמוד ולהרחיב את הידע שלך...".

ג. אני הולך ומשתכנע שכאשר אנשי גוגל עונים על שאלות מהציבור, כולל הציבור המקצועי, הם לא "מתחמקים" כדי להסתיר אלא משום שהם נאלצים לספק תשובה קצרה שמגשרת איכשהו על פער הידע העצום שבין השואל למשיב, שכולל בהכרח גם פער עצום בנפח "אוצר המילים המקצועי" שביניהם. כך למשל, במודל הפשטני שאני מרבה להציג פה, אם בחלק מביטויי החיפוש עדיין מופעלים אלגוריתמים לדירוג ממודל שנת 2005, ובחלק אחר כבר מופעל מודל שנת 2015 שלהם, אי-אפשר לספק תשובה קצרה (!) וחד-משמעית לשאלה "האם לגוגל ישנו מודל שמבטל את השימוש בקישורים בדירוג האלגוריתמי?" הסיבה היא שכוונת השואל לא ברורה - האם מודל כזה נמצא בשלבי תכנון? האם מודל כזה כבר מופעל כבר על כל האינדקס של גוגל? האם מודל כזה מופעל כבר על חלק מביטויי החיפוש, ועל איזה חלק?

ד. היכולת של מישהו מבחוץ להבין איך פועל מנוע החיפוש של גוגל, מודל אוקטובר 2015, ומה טיבם של השכלולים הרבים שמוכנסים בו מדי יום, דומה ליכולתו של ילד בכיתה א' להבין היטב על מה הוענק פרס נובל לפיסיקה השנה, גם אם הוא שומע את ההסבר מפי חתן הפרס. באותה מידה, גם למי שמנסה להסביר יש קושי רב להצליח לעשות זאת בגבולות הידע ואוצר המילים המדעי של אותו תלמיד.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
א. זה תלוי לאיזה רובד אתה מתייחס, אכן אלגוריתמית אפשר להתייחס לשאלה כשאלה מתמטית.
אבל אם מדובר בדו-שיח על מה שמשפיע על האלגוריתם אי אפשר להימנע מדיון פילוסופי בגלל שקיים חוסר מידע המונע מאיתנו לספק תשובה חד משמעית
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
תורת המערכות המורכבות (Complex Systems Theory) שייכת לתחום המתמטיקה, והיא מגדירה את כמות ה-Complexity (מורכבות) ככמות (!) הידע החסר (!) לך אודות המערכת שאתה חוקר, משמע, מספר בין 0 לאינסוף, גם אם הוא לא ידוע לך. היא לא שייכת לתחום הפילוסופיה, וגם לא לתחום הפילוסופיה של המתמטיקה. הפילוסופיה עוסקת בשאלות כגון "מהו צדק?", "מה היא תיאוריה מדעית?" ואפילו "מה היא הוכחה מתמטית?". לעומת זאת, התיאור האידאלי של "כמות המורכבות" הוא מספר ולא משפט במילים.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
–1
1 תשובה
קולות
0
4 תשובות
קולות
+3
1 תשובה
קולות
+2
...