◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
360 צפיות

עבודה של מקדם אתר מול לקוח

על ידי 180 צפיות
שלום שמי דוד, ואני בעל אתר מכירתי באינטרנט , עד לפני חודש היה לי מקדם אתר ובנסיבות מצערות הוא עזב את העבודה, החודש העסקתי מקדם חדש,העבודה עם המקדם הישן היתה ככה ,כשיש איזשהו שינוי שצריך לעשות באתר בנוגע לאופטימיזציה כמו פיסול קישורים נכנסים או אופטימיזצית תוכן או אופטמיזציית מבנה הוא היה עושה הכל לבד עם המערכת ניהול המתקדמת והנוחה של האתר שלי ועכשיו עם המקדם החדש שאני משלם לו בערך את אותו הסכום הוא פשוט שולח לי דו"ח בוורד ואומר לי בכלליות ואני מצטט "       לוודא שה description  כולל את מילות המפתח". השאלה שלי היא כזאת אם אני צריך לעשות את העבודה הזאת אז למה אני מעסיק בכלל מקדם אתרים? ואם אני לא הייתי בחור צעיר שמבין במערכת ניהול.? מה היה עושה אז? אודה לכם מקדמי האתרים של הבלוג אם תוכלו להגיד לי איך אתם עובדים עם הלקוח במקרה שיש שינויים שצריך לעשות באתר . ואיך אני צריך להתנהל עם המקדם החדש?
בתודה מראש.

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
לא כל מקדם אתרים מבין בשפות תכנות ולא כל אחד יודע לערוך תגיות
למרות שמדובר בדברים בסיסים שקצת מוזר שהמקדם החדש לא מכיר כדאי לסגור את הפינה הזו מראש בכדי למנוע סיבוכים בהמשך השירות שהוא נותן לך.
אני באופן אישי הייתי עורך כל אתר מא עד ת ומה שלא הצלחתי לבד הייתי משאיר לבעלי האתר או למתכנתים רק בכדי להשתפשף וללמוד.
יש מקדמים שמשאירים את הנושא הזה לבעלי האתר וזה בסדר כל עוד הם משקיעים זמןומשאבים באפיקים אחרים לקידום העסק שלך.
תלוי ברמת הידע של המקדם וקצת מפליא שהוא לא יכול לערוך מטה תג לבד
אולי הסבר טכני מזורז על מערכת ניהול האתר יסגור את הפינה והוא יתחיל לעבוד לבד
אם אתה רואה שהוא מתעצל אתה מוזמן לעשות סקר שוק נוסף ולשקול להעסיק מקדם שיעבוד יותר בשביל השכר שהוא לוקח ממך
קולות
0
על ידי <רב סרן> 19.0k צפיות
כמו בכל עבודה מול בעל מקצוע יש לנסח הסכם עבודה בו מופיעים כל השירותים שבעל המקצוע צריך לטפל בהם, אני לא מתכוון לסעיף האומר קידום אתר לעמוד 1 בגוגל אלא ממש לפרט את הליך העבודה ביניכם, האם הוא רק מייעץ לך על השינויים או מבצע אותם בפועל.
כשהוא לא מייעץ אילו פעולות קידום הוא בדיוק עושה, שקיפות זה נושא חשוב בתחום הקידום המכיל המון אזורים אפורים.

תפקידו של מקדם אתרים הוא גם לייעץ, אני אישית נתתי שירותי יעוץ לעסק עוד בטרם עלה האתר לאינטרנט וגם לאתרים קיימים מבלי שערכתי להם תוכן או ביצעתי אופטימיזציה.
לכן חשוב להגדיר את תפקידו של המקדם שאתה מעסיק מא' ועד ת' כדי שלא יתעוררו שאלות.

אם אין כזה הסכם אתה צריך לנסח אחד כזה וכשהכל ברור וחתום להתחיל את העבודה.

בהצלחה.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
בכל עבודה בין נותן שירות ללקוח חשוב לתאם ציפיות ולבצע חלוקת תפקידים מסודרת.

יש לקוחות שרוצים ומסוגלים לכתוב Descriptions בעצמם, ולמעשה כשמדובר בחברה גדולה אני ממליץ להקים אופרציית תוכן inhouse ולהעניק לכותבי התוכן הדרכה בסיסית ב-SEO Copywriting.

יש לקוחות שלא יכולים ו/או רוצים להתעסק ב-CMS או ליצור תוכן או לדעת מהו title tag, וזה לגיטימי בדיוק באותה מידה. השאלה היחידה היא מה הסיכום בין הצדדים.

פרקטית, מקדם אתרים לא יכול להיות גם מתכנת, כותב תוכן, מעצב, מומחה UI ואיש סיסטם. מה שהוא כן יכול וצריך זה לדעת לחבר בין כל הדברים האלה ולהנחות את הלקוח שלו בביצוע נכון שלהם לפי סדר עדיפויות הגיוני, ריאלי ומתאים לתקציב.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+2
שאלה נשאלה על ידי 30/07/11 על ידי zanasurf <סגן> 4.5k צפיות
1 תשובה
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 23/07/13 על ידי zanasurf <סגן> 4.5k צפיות
2 תשובות
קולות
0
...