מה ידוע על בסיס הלוגריתם של סולם ה-PR? כלום. אם הוא 1,000 אז דף עם PR2 שווה מיליונית מדף PR4 ומיליארדית מדף PR5. ולכן, התרומה של ציון ה-PR של דף שיש לו PR2-4 לציון הרלוונטיות המשוקלל שלו היא אפסית.
ומה בדבר הרלוונטיות המשותפת? לא די שיהיו באותו נושא כי גוגל מחשב אחרת את הרלוונטיות ההדדית. כך למשל דף על "ספא" ודף על "מדרסים" הם שניהם בנושא ה"בריאות", אבל הרלוונטיות ההדדית שלהם אפסית כי ההסתברות למצוא את שתי המילים האלה יחד, בטקסט שאיננו דף אינטרנט, היא אפסית.
במילים אחרות, אם הזמן שלך יקר, או אם תקציב הקידום של הלקוח יקר לך ואתה רואה את עצמך מחוייב לא לבזבז אותו על עבודת סרק, עדיף שתחפש קישורים איכותיים.