◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
662 צפיות

לינקים חיצוניים

על ידי 250 צפיות
אני חדש בתחום של הקידום, ואחד הפרמטרים המשמעותיים שהבנתי שמשפיעים זה הקישורים החיצוניים.
השאלה שלי היא אולי טריוויאלית לרובכם, אבל באמת אני לא מבין את הקטע הבא:
לאתר ישראלי בתחום עם תנועה גבוהה שמופיעה במקום הראשון יש עשרות אלפי לינקים חיצוניים. שאני בודק את הלינקים (ב opensiteexplorer.org), אני רואה ש99 אחוז הם מקושרים מכל מיני פורומים ואינדקסים הזויים בשפות שונות בכל העולם.
השאלה הטריוויאלית שלי היא האם גוגל באמת מטומטמים ונותנים לאתרים לקבל דרוג גבוה בזכות פעולת קידום בזויה שכזו? האם אני צריך להכנע למתחרים וגם להציף לינקים שלי בפורומים לגיימרים סיינטולוגים באינדונזיה...?
ועוד משהו קטן, ללינק חיצוני יש אורך חיים? כי לינקים שהיו לי פעם נעלמו תוך כמה שבועות מהרשימה בgoogle webmaster.

תודה מראש,
איתן

2 Answers

קולות
+1
על ידי 470 צפיות
זה מזכיר לי ילד מהסיפור שקם וצעק "המלך עירום!"

* העדכון האחרון של גוגל "פינגווין" היה אמור להלחם באתרי ספאם מסוג זה.
  כנראה שאלגוריטם החדש לא כזה מתוחכם וגם פגע פחות באתרים ישראלים.
  אבל יום אחד זה יקרה :) אז תבנה "אתרים לגולשים" ותהיה במקום הראשון (c)

* במידה ולינקים נעלמו מ-google webmaster, יש מצב שהם כבר לא קיימים.
  אפשא לבדוק את באתרים איפה שהם היו.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
גוגל, על 20,000 המהנדסים והמדענים שלו רק בקליפורניה, אינם מטומטמים. מרבית ציבור מקדמי האתרים דווקא כן. עובדה שגם הותיקים והמנוסים שבהם בטוחים שהם יצליחו "לסדר" את גוגל כמו שהצליחו בעבר.

הסיבה לביטחון המפוקפק הזה הוא שהם לא מבינים איך פועל מנוע חיפוש, אפילו ברמה הבסיסית ביותר. לך זה עוד ניסלח, כי אתה חדש בתחום, אבל גם הותיקים סבורים בטעות שמקום ראשון בתוצאות החיפוש הוא פרס הצטיינות מטעם גוגל - סימן שגוגל "אוהב" את מה שאותו מקדם אתרים עושה - ולא ביטוי לעובדה הפשוטה שאם כולם עושים עבודה גרועה, אין לגוגל ברירה אלא לשים במקום הראשון את מי שהכי פחות גרוע, במקום השני את מי שיותר גרוע ממנו, וכך הלאה על פי הסדר העולה של עד כמה תוצאות החיפוש גרועות.

בהצלחה! המקצוע הזה זקוק לעובדים שאינם בולעים בתיאבון כל שטות שמאכילים אותם בקורסים להכשרה מקצועית, במסגרות ההדרכה הפנימית במשרדי הקידום ובפורומים המקצועיים.
על ידי
אני מסכימה, תסתכלו על כל זירת חיפוש תחרותית, תבדקו אילו קישורים מפנים לשחקנים שבעמוד הראשון ותראו שיש שם אפס אתרים שפועלים לפי הקווים המנחים של גוגל. אלא שבד בבד, אלו הם עשרת השחקנים החזקים בקטגוריה מבחינה מסחרית והם העשרה שמחפשים רוב הצרכנים בסדר כזה או אחר. אז איכות החיפוש למעשה תפגע אם בחיפוש ביטוח יופיעו רק אתרי סוכנים נידחים ללא תקציב לחרוג מהקווים המנחים של גוגל.

בנוסף, בשוק קטן, כמו בישראל, יש מעט שחקנים גדולים בכל קטגוריה ואם גוגל יחמירו עוד ועוד את התייחסותם לחריגות מהקווים המנחים, תוצאות החיפוש תשארנה ללא מענה יעיל לכוונותיו הצרכניות של הגולש (שתחת חיפושים בעלי אופי מסחרי מצפה לראות את המתחרים המובילים בראש עמוד התוצאות). אז הם לא ממהרים להוריד את השאלטר, אבל מושכים אותו למטה בנגיעות קטנות, בשביל להפגין יכולת ורצינות - כי מתישהו הוא ירד.

אז למה מותגים גדולים בכל זאת צריכים seo?  בשביל הנוכחות, בשביל היתרון היחסי, בשביל לסחוט את המקסימום מהמשאבים שבידהם.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אינני מסכים. כאשר מישהו שואל בגוגל "ביטוח רכב" אין שום סיבה להניח שהוא מחפש חברת ביטוח. אם הוא רוצה מידע כללי, אתר של סוכן ביטוח שהיה נחוש להופיע במקום הראשון יכול לספק לו מידע כללי שהוא הרבה יותר טוב ממה שימצא באתר של חברת ביטוח. ואם הוא מחפש איפה לעשות ביטוח רכב, גם אז אתר הסוכן יכול להיות עדיף.  

ובעניין החריגה מהכללים: מקדם אתרים שמבין מה שהוא עושה נאלץ דווקא לחרוג מהכללים של גוגל ולסכן את אתר הלקוח בגלל תקציב הקידום הזעום שהלקוח מקצה לו.

לעומת זאת, אם את רואה בצמרת אתרים שקודמו עבור לקוחות בעלי תקציב קידום גדול (כמו חברות ביטוח למשל) ואת רואה שם אלפי קישורים שחורגים בפירוש מהכללים של גוגל, הרבה יותר סביר להניח שאלה הם הקישורים הישנים שלא ניתן להיפטר מהם.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

...