אני מסכימה, תסתכלו על כל זירת חיפוש תחרותית, תבדקו אילו קישורים מפנים לשחקנים שבעמוד הראשון ותראו שיש שם אפס אתרים שפועלים לפי הקווים המנחים של גוגל. אלא שבד בבד, אלו הם עשרת השחקנים החזקים בקטגוריה מבחינה מסחרית והם העשרה שמחפשים רוב הצרכנים בסדר כזה או אחר. אז איכות החיפוש למעשה תפגע אם בחיפוש ביטוח יופיעו רק אתרי סוכנים נידחים ללא תקציב לחרוג מהקווים המנחים של גוגל.
בנוסף, בשוק קטן, כמו בישראל, יש מעט שחקנים גדולים בכל קטגוריה ואם גוגל יחמירו עוד ועוד את התייחסותם לחריגות מהקווים המנחים, תוצאות החיפוש תשארנה ללא מענה יעיל לכוונותיו הצרכניות של הגולש (שתחת חיפושים בעלי אופי מסחרי מצפה לראות את המתחרים המובילים בראש עמוד התוצאות). אז הם לא ממהרים להוריד את השאלטר, אבל מושכים אותו למטה בנגיעות קטנות, בשביל להפגין יכולת ורצינות - כי מתישהו הוא ירד.
אז למה מותגים גדולים בכל זאת צריכים seo? בשביל הנוכחות, בשביל היתרון היחסי, בשביל לסחוט את המקסימום מהמשאבים שבידהם.