בוא נניח שביטוי חיפוש מסויים נשאל 2,000 פעמים ביום, שהביד שלך הוא 10 ש"ח לקליק והתקציב היומי הוא 100 ש"ח. אחרי 10 קליקים נגמר לך התקציב היומי ולא תוצג יותר באותו יום. אם ה-CTR שלך הוא 1%, גוגל יודע שאם יציג אותך למחצית מהשואלים, אתה תשיג את המקסימום האפשרי ממסע ה-PPC שלך.
אבל מה יקרה אם יש לך 100 מתחרים שכולם מציעים ביד קרוב מאד ל-10 ש"ח לקליק, כולם מקציבים 100 ש"ח ליום ולכולם CTR שקרוב ל-1%? 2,000 שואלים ליום לא מספיקים לכולם, גוגל יעשה רוטציה בין המפרסמים שמוצגים כל פעם שנשאלת אותה שאלה, ואף אחד מהם לא ינצל את התקציב היומי במלואו. אבל אם כן יש הבדלים ניכרים בין המתחרים, גם בביד, גם בתקציב היומי וגם ב-CTR, גוגל יעשה רוטציה מסובכת שנותנת עדיפות לבעלי הביד, התקציב היומי וה-CTR היותר גבוהים (אני מתעלם כרגע מתרומת ציון האיכות וגורמים אפשריים נוספים).