א. בעיקרון - השיטה של אדוורדס (מכירה פומבית) גורמת לעליה מתמדת של המחיר לקליק ואין מזה מנוס.
ב. מנהל מסעי PPC מיומן, משיג שיפור ביצועים עצמי תוך כ-3 חודשים בשיעור של כ-30%, וזה מה שמממן את עלותו. ("עצמי" - הכוונה לביצועים שלו בתחילת המסע.) שיפור הביצועים יכול לקבל ביטוי בהורדת המחיר לביד, בהגדלת ה-CTR בתקציב חודשי נתון, או בהשגת יותר קליקים בתקציב חודשי מופחת.
ג. לעתים קרובות יש פער רב בין יעילותו של משווק אחד למתחריו ("יעילות" - עלות ייצור הפריט או מתן השרות ביחס למחירו). אם למשל ליצרן בסין ייצור המוצר עולה לו עשירית מעלות ייצורו בישראל, והוא גם מוכר אותו הרבה יותר זול, עדיין יש לו הרבה יותר רווח לפריט, והוא יכול להציע ביד הרבה יותר גבוה ממתחרהו הישראלי. לחילופין, מתחרה עשוי למכור במחיר זהה אבל להשקיע במחיר גבוה יותר לביד על חשבון צמצום הרווח.
ד. הערה: "ציוני הרלוונטיות" של הדף קובעים את מקומו בתוצאות החיפוש האורגניות, ביחס לציוני מתחריו. בתחום ה-PPC מדברים על "ציון האיכות" המחושב באופן שונה מאד.