abt10, אתה כותב: "...(כ)שמחפשים מותג ידוע בשמו בגוגל והתוצאה הראשונה זה האתר עם סייטלינקס נכון שהתוצאה השניה תהיה הדף הרישמי של המותג (אם יש כזה)..."
כדי להסביר, לך ולשאר הקוראים, מדוע הטענה הזו שגויה (בשנת 2013 ובעתיד הנראה לעין) יש להבין את מנוע החיפוש גוגל בפרספקטיבה הסטורית. בעבר הרחוק הנחנו (!) שמפתחי אלגוריתם הדירוג של מנוע החיפוש גוגל מקיימים תהליך תכנון ומחליטים מה הם הקריטריונים שעל פיהם אפשר למדוד ולחשב את ציון הרלוונטיות ולהכריע שתוצאת חיפוש א' רלוונטית יותר לביטוי החיפוש מאשר תוצאת החיפוש ב', ועל כן תדורג לפני ב', בעוד שכל תוצאות החיפוש בעלות ציון רלוונטיות גבוה מ-0 ידורגו על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן. בסיס ההנחה הזו היה שמפתחי האלגוריתם רציונליים, שאנחנו רציונליים, ועל כן סדר תוצאות החיפוש צריך לשקף את הרציונליות המשותפת לציבור משתמשי גוגל ולמפתחי אלגוריתם הדירוג.
מייסדי גוגל ביססו את מנוע החיפוש על השערה שגויה - שבעלי ומנהלי האתרים ברשת מתנהגים כמו בעולם האקדמי ויוצרים קישורים לאתרים אחרים על פי איכות התוכן של אותם אתרים, כדי להביע בכך את מידת העניין שלהם באתרים המקושרים וכדי להפנות לשם גם את מבקרי האתרים שלהם. אלא שמקדמי האתרים אינם אנשי מדע המחוייבים לקוד האתי של העולם האקדמי, ונענשים בחומרה על חריגה ממנו, מה עוד שמאמר מדעי שהופיע בשנת 1990 לא יכול לצטט מאמר משנת 2013. אבל אתר ותיק כן יכול להוציא קישור לאתר חדש, בתמורה לקבלת קישור חוזר ממנו או תמורה אחרת. קידום האתרים הפך תוך זמן קצר לעבודה שכל כולה "תחמון" של גוגל באמצעות מספר רב של קישורים מלאכותיים, שנועדו רק להציג לגוגל את עצם קיומם.
אם לביטוי "ד"ר גב" המצב הזה עדיין מתקיים, אפשר בהחלט שמי שנמצא במקום השני, בזכות ציון רלוונטיות יותר גבוה ממי שנמצא במקום השלישי, זכה לכך על ידי עבודת קידום שמהותה קישורים בעלי ערך יותר גבוה (בסקלה הלוגריתמית של הקישורים, אם היא עשרונית, קישור אחד יכול להיות שווה כמו 10,000,000,000 קישורים אחרים) ולכן הסבר אפשרי אחד לתופעה עליה אתה מתלונן הוא ש"דף הנפגעים" זכה, על ידי עבודה נכונה
או במזל, לקישור אחד לפחות שערכו גבוה מאד, בעוד שהערך הכולל של הקישורים הנכנסים ל"דף הרשמי" יותר נמוך.
לעומת זאת, אם לביטוי "ד"ר גב" גוגל כבר מפעיל את השיטה החדשה, משמע ציון הרלוונטיות מחושב על פי מספר ועוצמת איתותי שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית משתמשי גוגל שביקרו באתר, יתכן בהחלט שדף הנפגעים מספק חווית ביקור העולה על חווית הביקור בדף הרשמי, והעובדה שאתה מתקשה להבין איך זה יכול להיות מקורה בכך שאתה מיעוט מבוטל בקרב כל שאר מבקרי האתר, ולהם יש העדפות הפוכות משלך, שאולי אינן רציונליות כלל.