◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
695 צפיות

תוצאות חיפוש של שם מותג שלא מראות את העמוד פייסבוק הרשמי של המותג אלה עמוד אחר לא רישמי

על ידי 280 צפיות
נערך על ידי
שלום
בחיפוש של "ד"ר גב" בגוגל ישראל התוצאה השנייה אחרי האתר עצמו מופיע דף קהילה בפייסבוק שנקרא "נפגעי ד"ר גב". זה מצב שקיים כבר הרבה זמן (שנתיים לפחות)
לד"ר גב עצמו יש דף עסק רישמי בפייסבוק שגם פעיל ושיש לו גם הרבה יותר לייקים מהדף של "נפגעי ד"ר גב" (6000+ לעומת 80 ). גם בחיפוש בפייסבוק עצמו ל- "ד"ר גב" מופיע באמת העמוד הרשמי של ד"ר גב. אבל משום מה גוגל מתעקש להראות את העמוד של נפגעי ד"ר גב, ולא בנוסף לעמוד פייסבוק הרשמי אלה במקום, כלומר מראה רק אותו כתוצאה של פייסבוק.
מעבר לעניין המשפטי של להוריד את הפרופיל הלא רצוי (שכנראה לא אפשרי)
מה ניתן לעשות שבחיפוש "ד"ר גב" בגוגל ישראל יופיע העמוד הרשמי של "ד"ר גב"
בעבר חשבתי שאם העמוד יהיה פעיל יותר ויצבור יותר תומכים גוגל יבין שזה העמוד הרשמי אבל זה לא קורה.
למישהו יש המלצות, פתרונות לנושא?
תודה מראש

אמיר

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב סרן> 10.5k צפיות
מבטיחה להסתכל על זה מאוחר יותר, שאלה מעניינת. כלל אצבע - חייב קישור מהאתר לפייסבוק וכן מערוצים דיגיטליים נוספים של המותג (לינקדין, יוטיוב וכו'...)
על ידי
נערך
אני לא מנהל את הפייסבוק אני בצד של גוגל אבל יש להם קישור מהאתר לדף הפייסבוק. אין להם יוטוב או לינקדאין אז זה לא רלוונטי. אבל יש קישור ומה שאבסורדי שמבחינת פייסבוק הם הדף הרישמי הבעיה היא רק בגוגל. וזה כמובן משהו שהוא לא תקין בתוצאות של גוגל שכן בחיפוש שם מותג גם גוגל שואף להביא את התוצאות הכי רלוונטיות וברור שהדף הרישמי של המותג הוא הרלוונטי בחיפוש שם המותג בגוגל, ולא פרופיל תלונות על המותג. לכן אני סקרן אם יש עצות פרקטיות מעבר למובנות של קישור מהאתר פעילות בפייסבוק וכו שיכולות לתקן את העיוות של התוצאות של גוגל. משאר שבאנגלית זה לא היה קורה אחד מהדברים האלה שגוגל מפספס בעברית...
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בזכות מה קיבל הדף הרשמי של "דר גב" יותר מ-6,000 לייקים, כאשר הדף של "נפגעי ד"ר גב" קיבל רק 80? ולמה אתה סבור שגוגל צריך להתחשב בלייקים של פייסבוק, או אפילו במספר הגולמי של הגוגל פלוסים?
על ידי
אני לא מנהל את הדף פייסבוק ולא יכול לערוב לליקים, אבל נעשת בו פעילות לגיטמית ואמיתית, לא מדובר בסתם איזה קניה של לייקים המונית ודף ריק. אני לא יודע במה גוגל מתחשב שהוא מחילט מה הדף הרישמי של מותג, את עניין הלייקים הבאתי כדי רק להבהיר ששזה לא שהוא מציג את הדף היותר פעיל והיותר פופולארי, אלה נהפוכו הדף הלא רישמי הוא גם פחות פעיל ופחות פופולארי, ולכן השאלה שלי מה גוגל מפספס כאן? והוא מפספס! כי זאת לא תוצאה טובה בלי קשר לצדקת תלונות שבדף התלונות או לא, אני בלל לא נכנכס לזה. אבל שמחפשים מותג ידוע בשמו בגוגל והתוצאה הראשונה זה האתר עם סייטלינקס נכון שהתוצאה השניה תהיה הדף הרישמי של המותג (אם יש כזה) ברשתות חברתיות ולא דף שהוא דף של תלונות על מוצרי המותג, אם היו מחפשים ד"ר גב תלונות,בעיות, תביעות וכו אז ברור לי שהדף הזה מתאים לתוצאות. אבל בחיפוש המותג??? וזה גם לא שהוא בנוסף בתוצאות הוא במקום כלומר גוגל החליט שזה הדף הרישמי...ואותי מעניין לדעת באמת מה יכול לגרום לזה? לשאלה הזאת אני מחפש תשובה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
abt10, אתה כותב: "...(כ)שמחפשים מותג ידוע בשמו בגוגל והתוצאה הראשונה זה האתר עם סייטלינקס נכון שהתוצאה השניה תהיה הדף הרישמי של המותג (אם יש כזה)..."

כדי להסביר, לך ולשאר הקוראים, מדוע הטענה הזו שגויה (בשנת 2013 ובעתיד הנראה לעין) יש להבין את מנוע החיפוש גוגל בפרספקטיבה הסטורית. בעבר הרחוק הנחנו (!) שמפתחי אלגוריתם הדירוג של מנוע החיפוש גוגל מקיימים תהליך תכנון ומחליטים מה הם הקריטריונים שעל פיהם אפשר למדוד ולחשב את ציון הרלוונטיות ולהכריע שתוצאת חיפוש א' רלוונטית יותר לביטוי החיפוש מאשר תוצאת החיפוש ב', ועל כן תדורג לפני ב', בעוד שכל תוצאות החיפוש בעלות ציון רלוונטיות גבוה מ-0 ידורגו על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן. בסיס ההנחה הזו היה שמפתחי האלגוריתם רציונליים, שאנחנו רציונליים, ועל כן סדר תוצאות החיפוש צריך לשקף את הרציונליות המשותפת לציבור משתמשי גוגל ולמפתחי אלגוריתם הדירוג.

מייסדי גוגל ביססו את מנוע החיפוש על השערה שגויה - שבעלי ומנהלי האתרים ברשת מתנהגים כמו בעולם האקדמי ויוצרים קישורים לאתרים אחרים על פי איכות התוכן של אותם אתרים, כדי להביע בכך את מידת העניין שלהם באתרים המקושרים וכדי להפנות לשם גם את מבקרי האתרים שלהם. אלא שמקדמי האתרים אינם אנשי מדע המחוייבים לקוד האתי של העולם האקדמי, ונענשים בחומרה על חריגה ממנו, מה עוד שמאמר מדעי שהופיע בשנת 1990 לא יכול לצטט מאמר משנת 2013. אבל אתר ותיק כן יכול להוציא קישור לאתר חדש, בתמורה לקבלת קישור חוזר ממנו או תמורה אחרת. קידום האתרים הפך תוך זמן קצר לעבודה שכל כולה "תחמון" של גוגל באמצעות מספר רב של קישורים מלאכותיים, שנועדו רק להציג לגוגל את עצם קיומם.

אם לביטוי "ד"ר גב" המצב הזה עדיין מתקיים, אפשר בהחלט שמי שנמצא במקום השני, בזכות ציון רלוונטיות יותר גבוה ממי שנמצא במקום השלישי, זכה לכך על ידי עבודת קידום שמהותה קישורים בעלי ערך יותר גבוה (בסקלה הלוגריתמית של הקישורים, אם היא עשרונית, קישור אחד יכול להיות שווה כמו 10,000,000,000 קישורים אחרים) ולכן הסבר אפשרי אחד לתופעה עליה אתה מתלונן הוא ש"דף הנפגעים" זכה, על ידי עבודה נכונה
או במזל, לקישור אחד לפחות שערכו גבוה מאד, בעוד שהערך הכולל של הקישורים הנכנסים ל"דף הרשמי" יותר נמוך.

לעומת זאת, אם לביטוי "ד"ר גב" גוגל כבר מפעיל את השיטה החדשה, משמע ציון הרלוונטיות מחושב על פי מספר ועוצמת איתותי שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית משתמשי גוגל שביקרו באתר, יתכן בהחלט שדף הנפגעים מספק חווית ביקור העולה על חווית הביקור בדף הרשמי, והעובדה שאתה מתקשה להבין איך זה יכול להיות מקורה בכך שאתה מיעוט מבוטל בקרב כל שאר מבקרי האתר, ולהם יש העדפות הפוכות משלך, שאולי אינן רציונליות כלל.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

...