cg כתב:
"עמנואל, אני מעריך מאד את דעתך כחבר בקהילה הזו. אבל חבל מאד שאתה ממהר לשלול בשנייה נסיון של אנשים אחרים. האם לדעתך לא ייתכן שגוגל יבצעו פעולות ידניות שישפיעו על טובת אתרים מסויימים? הרי יש גם עונש ידני שמשפיע בצורה שלילית אז למה שלא יהיה גם ההפך? אשמח להבין למה לדעתך זה כל כך ברור ו"שטויות"."
א. בנושא ההתערבות הידנית (או האלגוריתמית) לטובת (!) תוצאות חיפוש מסויימות כתבתי לא מעט. לפני כ-10-12 שנים, אם היית שואל בגוגל העולמי באנגלית ביטויי חיפוש שהם שמות של מחלות תעסוקתיות (mesothelioma) או של מצבים רפואיים שעלולים להיות תוצאה של רשלנות הצוות הרפואי (cerebral palsy) או של שימוש בתרופות שהורדו מן המדפים וכו', היית מוצא ב-30-40 תוצאות החיפוש העליונות רק אתרים של עורכי דין! כעבור שנתיים-שלוש גוגל התחילו לפעול ליצירה מכוונת של גיוון (!) בצמרת תוצאות החיפוש. להערכתי, די היה בהורדת ציוני הרלוונטיות של אתרי עורכי הדין, בשל העדר ייחודיות, כדי ליצור את הגיוון הדרוש, ולא היה צורך לשפר ידנית את ציוני האתרים האינפורמטיביים ואתרי קבוצות התמיכה של הנפגעים. מה אתה יכול לומר מהזווית הזו על צמרת תוצאות החיפוש לביטוי החיפוש שבו אותו אתר מככב במקום הראשון?
ב. אם המגמה של יצירת גיוון בצמרת תוצאות החיפוש לכל ביטוי לא היה מוכר לך עד עכשיו, זה משום שהוא ממשיך להיות כלול באותם 95% של מידע שלא נגיש לך כאשר אתה מבקש להבין את ההגיון של סדר תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון. לא ראיתי עד כה איך ה"ניסיון של אנשים אחרים" (מרבית העובדים שלנו למשל) עזר להם במיוחד לפרוץ אל תוך מה שלא ידוע, או שלא יכול להיות ידוע, אלא בעיקר את הקלות האנושית הרגילה לפנטז שיש לנו תשובה לכל שאלה.
ג. אני מסכים בהחלט עם מה שכתב מנשה בשתי התגובות האחרונות שלו. קידום אתרים איננו מקצוע של "טיפים" כי מרבית נותני הטיפים אינם יודעים שה"טיפ" שנתנו הפך לשגוי מאתמול בלילה, או שהיה שגוי מאז ומתמיד.