◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
740 צפיות

מקום ראשון למרות ניגוד להנחיות גוגל

על ידי 800 צפיות
אני עושה SEO בתחום המתנות. רציתי לשאול איך אתם מסבירים את זה שהאתר שמופיע ראשון תחת כמעט כל ביטויי המפתח הקשורים לתחום הזה (כמעט כל הזמן הוא נמצא במקום הראשון, במקרה הגרוע שני או שלישי) עובר באופן ברור לעין ומוחלט על הנחיות גוגל.
האתר הזה מקבל קישורים רוחביים מסרגלי פוטר של המון אתרים אחרים. למרות זאת הוא המיקום שלו לא נפגע כבר הרבה זמן. מדוע הוא לא נענש?
אשמח לדעתכם.

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. הנחיות גוגל, לרבות ענישה בשל ריבוי קישורים שאינם טבעיים (שינוי האלגוריתם "פינגווין") מופעלות בהדרגה (!).

ב. בהנחה שכל תוצאות החיפוש שבצמרת קודמו באמצעות קישורים שאינם טבעיים, ואילו לתוצאות החיפוש שאחריהן ציוני רלוונטיות נמוכים ביותר לביטוי החיפוש הנתון, אין לגוגל ברירה אלא להציג את תוצאות החיפוש הראויות לעונש. הרי לא יתכנו מקומות ריקים בצמרת תוצאות החיפוש לביטוי כלשהו.
על ידי 800 צפיות
לגבי א. מובן שבהדרגה אולם לדעתי האתר הספציפי היה במיקומים הללו עוד לפני פינגווין, כמה זמן עבר מאז שפינגווין יצא לאוויר? או שזה בכלל עדיין לא השפיע על גוגל ישראל בתקופת הזמן הזו?

ב.תוצאות החיפוש שאחרי האתר הזה רלוונטיים ביותר לביטויי החיפוש, מספיק לעשות חיפוש ולהיכנס לאותם אתרים בשביל להבין שהם רלוונטיים.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
להלן מספר הסברים שאוכל להעלות על דעתי:
-העובדה שלאתר יש כמות רבה של קישורי פוטר איננה אומרת שזה מה שמחזיק אותו במקומות הראשונים
-אין לך דרך לדעת אם בין הקישורים הללו ישנם קישורים טבעיים נהדרים ואין ממש דרך להעריך אם קישורי הפוטר תורמים לאתר או מזיקים לו(או שמנועי החיפוש מתעלמים מהם)
-ישנם סיגנלים רבים אחרים למעט קישורים שבהם גוגל בוחן את איכות האתרים ואותם אינך יכול לבחון ולהשוות לשאר המתחרים.

כמו שעמנואל ענה, אתרים עולים ועפים, ונמחקים מעדכון לעדכון, האתר יכול להיעלם בעדכון הבא, או מנגד האתר יכול גם להישאר ולצמוח בגלל שהוא מספק לגולשיו ערך.
בכל מקרה אין זה סוד שגוגל אינו מושלם והאלגוריתם משתפר מיום ליום, אם אתה חש שהאתר הנל איננו מתאים לכוונת המחפשים ואיננו עונה לצרכים שלהם גוגל מבקשים שתעזור להם ותמלא את הטופס בדף הנל:
https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=yuvi
על ידי 800 צפיות
כאחד שמנסה להתחרות באתר הזה, ממבט שטחי ניתן לראות בקלות שכל הקישורים הללו נעשו באופן מלאכותי (סוג של תן וקבל) בברור.
האם זה נכון שגוגל נותן לאתרים מסויימים בתחומים מסויימים מקום של קבע במקומות הראשונים ללא קשר לכלום? אני שמעתי למשל על מקרה מתחום התיירות, שבזמן שיצא עדכון חדש גוגל ישראל יצרו קשר עם אתר מסויים והודיעו לו שהוא צריך לעשות פעולות X,Y,Z כדי להישאר במיקומים הראשונים. אין סיכוי שהם היו יוצרים קשר עם אתר קטן למשל ומודיעים לו דבר כזה. מה דעתכם בנושא?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
כמו שמנשה כבר כתב, אתה רואה לכל היותר 5% מהמידע שעל פיו גוגל חישב לתוצאת החיפוש ההיא ציון רלוונטיות משוקלל לביטוי החיפוש הנתון שהוא גבוה מציוני כל שאר תוצאות החיפוש.

זה ודאי יפתיע אותך לשמוע שאם אתה במקום 4 בתוצאות החיפוש לא גוגל הוא שהעניק לך את מקום 4. ואם גוגל מעניש את תוצאת החיפוש שלך והיא עפה למקום 44, לא גוגל קבע שהיא תהיה במקום 44. ואם גוגל מסיר את העונש והיא עולה למקום 38, לא גוגל קבע שהיא תהיה במקום 38. ולכן כל מה ששמעת זה השטויות של מישהו שלא מבין איך פועל מנוע חיפוש.
על ידי 800 צפיות
עמנואל, אני מעריך מאד את דעתך כחבר בקהילה הזו. אבל חבל מאד שאתה ממהר לשלול בשנייה נסיון של אנשים אחרים. האם לדעתך לא ייתכן שגוגל יבצעו פעולות ידניות שישפיעו על טובת אתרים מסויימים? הרי יש גם עונש ידני שמשפיע בצורה שלילית אז למה שלא יהיה גם ההפך? אשמח להבין למה לדעתך זה כל כך ברור ו"שטויות".
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
"ממבט שטחי ניתן לראות בקלות ש...."
אכן מדובר במבט שטחי, ומבט כזה לא יוכל להסביר לך מה עומד מאחורי החלטת מנועי החיפוש ומדרג את האתר מעליך.
הכלים שבהם אתה נעזר לא משקפים דבר לעומת המידע שעליו גוגל מתבסס, והמבט השטחי שלך לא יספק לך תובנות נוספות, הוא רק יגרום לך לבזבז זמן במחקרי מתחרים מיותרים.

-זה נכון שגוגל נותן לאתרים מסויימים בתחומים מסויימים מקום של קבע במקומות הראשונים ללא קשר לכלום?
לא, ברוב הדיונים שבהם נוכחתי הודגש שהתוצאות האורגניות מבוססות על האלגוריתם, ואיפה שנראה שמבוצעת הטעיה של האלגוריתם שאותה הוא לא מזהה, בוחנים ידניים ממלאים את הפער ומטילים סנקציה ידנית

-אני שמעתי למשל על מקרה מתחום התיירות, שבזמן שיצא עדכון חדש גוגל ישראל יצרו קשר עם אתר מסויים והודיעו לו שהוא צריך לעשות פעולות X,Y,Z כדי להישאר במיקומים הראשונים. אין סיכוי שהם היו יוצרים קשר עם אתר קטן למשל ומודיעים לו דבר כזה. מה דעתכם בנושא?
שאתה תשמע הרבה דברים שיגרמו לך לגבש דעות ושיטות עבודה מוטעות, אם תתייחס לכל אחד מהם תגלה שחלק גדול מהזמן אתה משקיע על פעולות שעליהם תצטער בעדכון הבא
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
כמו כן אני מסכים עם התייחסותו החלולה של עמנואל לניסיון המקדמים, יצא לי להבחין שרוב המקדמים עובדים לפי צאקליסט בסדר פעולות קבוע בשל אילוצים, עומסים או לקוחות שכופים עליהם לספק פתרונות שנויים במחלוקת.

ולכן מוצאים את עצמם חסרי אונים מול עדכוני מנועי החיפוש, לאחר שהם מגלים שמה שהם עשו במשך שנים לא עובד יותר, והם בצורה כמעט נאיבית לא טרחו ללמוד שום דבר חדש אלא המשיכו לעשות את מה שעבד להם.

ניסיון לדעתי יכול להיות גם חסרון משמעותי ולאוו דווקא יתרון(למרות זאת אני עדיין "חדש" בתחום ולא בטוח אם מותר לי להסיק זאת)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
cg כתב:
"עמנואל, אני מעריך מאד את דעתך כחבר בקהילה הזו. אבל חבל מאד שאתה ממהר לשלול בשנייה נסיון של אנשים אחרים. האם לדעתך לא ייתכן שגוגל יבצעו פעולות ידניות שישפיעו על טובת אתרים מסויימים? הרי יש גם עונש ידני שמשפיע בצורה שלילית אז למה שלא יהיה גם ההפך? אשמח להבין למה לדעתך זה כל כך ברור ו"שטויות"."

א. בנושא ההתערבות הידנית (או האלגוריתמית) לטובת (!) תוצאות חיפוש מסויימות כתבתי לא מעט. לפני כ-10-12 שנים, אם היית שואל בגוגל העולמי באנגלית ביטויי חיפוש שהם שמות של מחלות תעסוקתיות (mesothelioma) או של מצבים רפואיים שעלולים להיות תוצאה של רשלנות הצוות הרפואי (cerebral palsy) או של שימוש בתרופות שהורדו מן המדפים וכו', היית מוצא ב-30-40 תוצאות החיפוש העליונות רק אתרים של עורכי דין! כעבור שנתיים-שלוש גוגל התחילו לפעול ליצירה מכוונת של גיוון (!) בצמרת תוצאות החיפוש. להערכתי, די היה בהורדת ציוני הרלוונטיות של אתרי עורכי הדין, בשל העדר ייחודיות, כדי ליצור את הגיוון הדרוש, ולא היה צורך לשפר ידנית את ציוני האתרים האינפורמטיביים ואתרי קבוצות התמיכה של הנפגעים. מה אתה יכול לומר מהזווית הזו על צמרת תוצאות החיפוש לביטוי החיפוש שבו אותו אתר מככב במקום הראשון?

ב. אם המגמה של יצירת גיוון בצמרת תוצאות החיפוש לכל ביטוי לא היה מוכר לך עד עכשיו, זה משום שהוא ממשיך להיות כלול באותם 95% של מידע שלא נגיש לך כאשר אתה מבקש להבין את ההגיון של סדר תוצאות החיפוש לביטוי חיפוש נתון. לא ראיתי עד כה איך ה"ניסיון של אנשים אחרים" (מרבית העובדים שלנו למשל) עזר להם במיוחד לפרוץ אל תוך מה שלא ידוע, או שלא יכול להיות ידוע, אלא בעיקר את הקלות האנושית הרגילה לפנטז שיש לנו תשובה לכל שאלה.

ג. אני מסכים בהחלט עם מה שכתב מנשה בשתי התגובות האחרונות שלו. קידום אתרים איננו מקצוע של "טיפים" כי מרבית נותני הטיפים אינם יודעים שה"טיפ" שנתנו הפך לשגוי מאתמול בלילה, או שהיה שגוי מאז ומתמיד.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 17/10/14 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
2 תשובות
קולות
+2
3 תשובות
קולות
+1
2 תשובות
קולות
0
...