Pasta שלום,
קרוב לוודאי שהרשימה שהכנתי לא מכסה את כל הבדיקות האפשריות.
אולם מנסיוני, היא יכולה לתת תמונה טובה דיה אודות רמת התחרותיות בביטוי כלשהו תוך פרק זמן קצר יחסית.
חשוב לציין, אין בדיקה העומדת בפני עצמה. המפתח טמון בשילוב בין האינדיקטורים השונים.
> מספר תוצאות החיפוש.
בדיקה קלה ומהירה. כמות דפים גבוהה מרמזת על תחרותיות גבוהה.
הביטוי "קידום אתרים" מניב 8.7 מילון תוצאות. "נעצים" מגרד את המאה אלף (מלמטה).
> רמת האופטימיזציה של המתחרים.
האם הביטוי מופיע ב- Title ואם כן היכן? (בדיקה מהירה שניתן לבצע בעמוד התוצאות)
האם בעמוד יש Description H1, H2 וכן הלאה? (דורש ניתוח קצר בכל עמוד).
> מידת הרלוונטיות של התוצאות לחיפוש.
חפש "נעצים" ותקבל בעמוד הראשון "אנחנו נעצים את סמכויות המנהל".
> קישורים נכנסים
דגש על ניתוח פרופיל הקישורים ואיכותם ולא על הכמות.
דווקא אתרים עם אלפי קישורים ספאמיים, בראייה קדימה, מלמדים על תחרותיות נמוכה.
> תוצאות ממומנות
קיומן עשוי ללמד על תחרותיות גבוהה.
תחסוך לעצמך את המאמץ. לא תמצא כאלו בביטוי "נעצים".
> דומיינים VS עמודים פנימיים
חפש "קידום אתרים" ותקבל רק עמודי בית. חפש "נעצים" ותקבל רק עמודים פנימיים. ככלל, התחרות קשה יותר מול דומיינים.
> תוכן
אחרון ברשימה אך הראשון במעלה.
מה רמת / איכות התוכן של המתחרים בעמוד הראשון?
האם אתה מסוגל לעלות עליהם ברמתם? האם יש לך מה להציע לגולש?
יצא ארוך. מקווה שגם מועיל.
ברכה והצלחה
יניב